Tjohoo!

WOW, vad den har veckan har gatt fort!
Jag ar ledsen att jag ar sa inaktiv har, men vi har ett pressat schema och jag hinner inte ens tanka pa dator.
Vi har gjort sa mycket kul och jag hade aldrig kunnat forestalla mig hur haftigt det skulle vara att komma hit.
Jag aker med Connections, med varldens basta grupp och guide. Vi har SA roligt!
Vi bor pa hotell och jag lever lyx jamfort med Australien. HAHA!
Tyvarr har jag inte tid att skriva sa mycket men med fa ord sa har den forsta veckan sett ut sahar:

Bay of Islands
Amazing! Vi gjorde en dagstur med bat ut bland oarna, sag delfiner, hole in the rock, akte undervattenbat och sag massa fiskar, gick i land pa en o och at en jattegod lunch.
Det var sa vackert!
Sen testade vi aven pa utelivet i det lilla samhallet. Vi agde dansgolvet vill jag lova :)

Rotorua
Har besokte vi en Maori (urbefolkningen) Vi larde om deras historia, dansade, lekte lekar och at en supergod middag!
Dagen efter bestod av White water rafting. Jag har raftat nedfor varldens hogsta raftingfall. DET NI! Haha. Det var askul verkligen.
Sen gjorde vi ett besok i Whakarewarewa. Ett pyttelitet samhalle med vulkanisk verksamhet under jorden. Det kom rok som stank riktig aggfis overallt och jag holl pa att spy nar vi var dar :P overallt fanns sma varma kallor med bubblande vatten, mudbaths och sma hus. Det var ett ganska mysigt stalle aven om det stank.
Sen akte vi vidare till Wellington.
Vi spenderar ganska mycket tid i bussen. Men det gor inte sa mycket. For jag kan inte titta mig matt pa landskapet som susar forbi utanfor fonstret. Det ar otroligt vackert overallt. Sen har vi varan kara guide, Scotty som roar oss med sina lekar, sanger, filmer och roligheter fran hans ipod.
Wellington
Har hade vi ett rojparty med taquilarace och dans pa borden :)
Dagen efter bestod av sightseeing i Wellington, beautiful city!
Har spelades manga av sagan om ringenscenerna in och de hade aven filmstudion har. Den plasten besokte vi. Det var lite haftigt :)
Sen hann vi aven med ett besok pa Te Papa museum. Intressant vill jag lova!

Nelson
Igar akte vi farjan over till sydon.
KAAALLT!
Jag utforskade Nelson och Abel Tasman Nationalpark fran hastryggen.
Det var sa sjuukt fint.
Vi red upp bland bergen och det var sa peaceful upp there!
Och att jag skulle rida igen, det trodde jag inte. Jag gillar det verkligen. Men jag ar sa radd for att ramla av. Hastar ar stora och laskiga djur. Men jag ar jatteglad att jag gjorde det. OCH jag overleve :)

Idag har vi akt vidare soderut.
Vi stannade i Kaikoura, dar jag och killarna simmande med delfiner.
Det gar inte att forklara den upplevelsen. Jag alskar djuren och det var sa haftigt.
Det var hundratals av dem!
Amazing!

Nu ar vi i Christchurch. Har precis atit en jattegod middag pa restaurangen har nere.
Vi bor pa hotell och idag ar det langfredagen och vi ska ut pa party och dansa hela natten :)

Jag jobbar pa modet till bungy. Jag at nastan dar...
tror jag :)
Fan, jag SKA gora det!!!!!!!!

Bilder och sant kommer senare. Hoppas ni haller ut!
19 dagar kvar nu.
Saknar er!

Glad pask allihopa :)
Puss fram Emma.

Kommentarer
Postat av: Lina lillasyster. :)

Glad påsk! :D hoppas att du har det bra, vilket de låter som du har! Vi saknar dig supermycket! Ta hand om dig, och ta de lugnt på alla dina häftiga äventyr. ;) hihi. PUSSS! <3

2009-04-12 @ 14:01:36
Postat av: evaL

Det låter underbart kul!! Nästan lite avundsjuk...! Men jag får väl nöja mig med att ha sett videofilmen om N.Z. som jag visade mina elever på engelsklektionen...;-P

Kramar:-)

2009-04-12 @ 21:37:28
Postat av: Ida

saknar dej gumman, ha det forsatt bra <3

2009-04-13 @ 19:26:43
Postat av: Mamma

Din tokfia....du gjorde det alltså! Nu vet inte de andra som läser det här vad du gjort och det kan de fundera på, men du skriver väl sen när du får tid så alla får reda på det...hehehe!

Älskar och saknar dig massor, pussar från mamsen!

2009-04-14 @ 14:18:29
Postat av: Mamma

Du måste läsa mailet från mig, viktigt vettu! Puss och klem från mamma

2009-04-16 @ 10:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0