antligen framme!

Nu har forsta dagen i Melbourne snart gatt. Jag och Emelie har varit inne i stan och kikat lite, fikat och handlat mat. Sa nu ska vi snart laga oss middag och sen ska vi sova. Under tre dygn har jag sovit knappt fyra timmar sammanlagt. Jag kanner mig nastan full :P orkar inte prata riktigt, halla balansen eller tanka. Varmt ar det ocksa.. fast jag klagar inte. Det ar helt underbart!

mys i sackosack med fozen yoghurt





Flygresan flot pa bra och det blev bara battre och battre desto narmare Australien jag kom. Forsta flyget var ingen hojdare. Jag fick sitta langst bak (egentligen hade jag plats mycket langre fram, men det var en tant som ville byta och snall som jag ar gick jag med pa det, sa att hon fick sitta bredvid sin gubbe :P), det var massa barn som skrek, mina ben domnade bort och killen bredvid mig spydde som bara den. Tio timmar tog det till Bangkok, och det var verkligen en lattnad att fa ga av planet dar! Hade vantetid i tre timmar sa tid hade jag ju pa mig iallafall, ingen stress och det var skont. Flyget till Singapore tog bara tva och en halv timme och nar jag kom dit hade jag bara en timme pa mig innan nasta plan skulle ga. Dar kande jag mig verkligen lost. Det var hur stort som helst och byta terminal skulle jag ocksa gora. Gud, det stod ingenting i mina papper, utan jag fick fraga mig fram. Jag ankom till terminal tre och fick veta att jag skulle flyga fran ettan, och dit var jag tvungen att aka tag :P stressigt var det, but I DID IT! Kom med planet i tid och det basta av allt var nar jag kom pa det och fick se att jag hade fatt plats i i businessclass :) ah, vad harligt det var att fa satta sig dar. Personalen passade upp pa mig hela tiden, jag fick god mat och glass till feterratt... OCH as lyckade jag sova i nastan fyra timmar.. tror jag! Jag satt hur skont som helst :)

Sen blev tagen i tullen ocksa, FOR ATT JAG HADE EN APELSIN I VASKAN. Kom en hund och luktade pa alla vaskor och sa stannade han med mina och borjade bita och grava i den. Fan vad radd jag blev. tur att det bara var en apelsin da! Den fick jag inte ta med mig in i landet...





Kom till Melbourne halv sju i morse och allt gick bra med transfer och sa :) missade en natt pa hostellet bara, men jag fick ata frukost nar jag kom hit iallafall. Och det var otroligt skont att duscha kan jag lova! haha :)

Jag och Emelie planerar vad vi ska gora de kommande veckorna och det ar endel som ska hinnas med. Jag ser verkligen fram emot allt, men just nu vill jag bara sova!

Tanker pa er alla dar hemma <3

Kommentarer
Postat av: Pia

Underbart att du kom fram och vilken tur att bagaget hittade samma resa som dig...! Hoppas nu att du orkar sova HELA natten! Love from mum!

2009-02-04 @ 09:32:33
Postat av: Fridah!

åh vad roligt att åka bort så länge till värmen! ha det kanoners (:

2009-02-04 @ 11:25:13
URL: http://fridahn.blogg.se/
Postat av: Linda

Gött att höra att du äntligen är framme! Ha det riktigt kul nu! =) kramar

2009-02-04 @ 12:01:10
Postat av: Ida och resten av familjen Skoog

Det är skönt att veta att du är på fast mark och att du hittat Emelie, nu har ni varandra :) Nu börjar drömmen, ta hand om dej min vän<3

2009-02-04 @ 16:09:13
Postat av: evaL

Nu är det värsta över! Och jag beundrar dig för ditt sätt att hantera all "skiten". Sån't stärker;-)

Njut av sol o värme,pärla!!

Kraam

2009-02-04 @ 17:47:20
Postat av: syster julia

ha så kul gumman nu och så hörs vi snart, love you<3

2009-02-04 @ 18:35:41
URL: http://dontgo.blogg.se/
Postat av: Johanna Kjellqvist

Nu är det bara att njuta Emma=)Ta hand om dig och bara ha roligt!

2009-02-04 @ 18:46:19
URL: http://johannakjellqvist.blogg.se/
Postat av: Lina lillasyster. :)

Gud va duktig du är gumman. du fixar allt! och det var skönt att höra att du äntligen har kommit fram. Hoppas att ni får massa underbara dagar nu! men det blir nog inga problem.. :D jag tänker på dig hela tiden, och väntar spänt på ditt nästa blogginlägg. Massa kalla Sverigepussar från mig! <3<3

2009-02-04 @ 20:54:54
Postat av: Lina lillasyster. :)

Gud va duktig du är gumman. du fixar allt! och det var skönt att du äntligen har kommit fram. :) hoppas att ni får massa underbara dagar nu. men det tror jag inte blir några problem.. :D jag tänker på dig hela tiden och jag väntar spänt på ditt nästa blogginlägg. :) Massa kalla Sverigepusssar från mig! <3<3

2009-02-04 @ 21:00:18
Postat av: Jossa

Wow Emma, jag skulle aldrig klara av allt det där med flygplatser och incheckningar hit och dit =) Duktiga du! Hoppas verkligen att du får en toppenresa :D PUSS PUSS<3

2009-02-04 @ 21:30:31
Postat av: yvonne

Häftigt Emma! Nu börjar ditt livs Äventyr.Njut och ha skoj! kram från kärringen i skogen

2009-02-04 @ 23:29:35
Postat av: Sara

Vad ska du göra där så länge? :D

2009-02-05 @ 19:29:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0