HOT day...

Tjoho!

We are back in airlie beach after a fucking beautiful sailingtrip in Whitsundays!
Solen har skinit pa oss och vi har haft massa kul.
Jag hade aldrig seglat forut och det var sa sjukt underbart. 
I loved it!




Fredagsnatten blev lang.
Jag och Emelie hade vinkvall tillsammans med Alex, Gustav, Dag and some other backbackers.
Dans pa Mamas Africa.
Sen hade vi efterfest pa deras balkong.
05.30.
We realized it was time to go to bed!







 

Saturday
The checkout time was at 10.00.
Jag var verkligen astrott. Sa efter frukosten gick jag ner till lagoonen och la mig i skuggan, vantade pa att kolckan skulle bli ett och det var dags att bege sig till hamnen.
En varm och svettig promenad :)
Val dar fick vi lite information om baten och de kommande dagarna. I was so exciting!
Vi var ett harligt gang pa 26 personer. 8 tyskar, 2 norskar, jag och Emelie och resten var fran England och Canada.
Den har dagen sag himmlen valdigt hotfull ut, men vi klarade oss fint!
Vattnet var som ni ser, hur blatt som helst. Det var verkligen en upplevelse att se naturen. Sa vackert!



Vi seglade hela eftermiddagen. Anda till kommande natts overnattningsplats, vilket var alldeles vid White Heaven Beach.
Sen var det dags for middag, lite alkohol, kortspel och allt sant dar :)
Baten guppade hela tiden och jag var lagom sjosjuk.
Tricket var att tanka "Det ar skont, jag tycker om det". Det hjalpte faktiskt och illamaendet forsvann.







Sunday
Frukost klockan sju. Och herregud vilken fruksotbuffe! Vi satt ute pa dack i solen, lyssnade pa musik, at mjolk, musli, smorgasar, fruktsallad och te.
Sen akte vi med den lilla baten in till hit White Heaven Beach.
Det finns lixom inga ord for hur underbart det var.
Det var sa sjukt vackert! 













I cirka tva timmar roade vi oss med att ta bilder, bada och sola pa detta underbara stalle.
Tillbaka pa baten igen var det lunchtime, innan vi seglade vidare till dagens snorklingsstalle.
Vattnet var fullt av fargglada fiskar, bade fina och fula. Och sen otroligt vackra koraller!
Trakigt nog var vattnet grumligt efter cyklonen och vi sag inte jattebra. Men jag tyckte om det anda :)
Sen akte vi inte langt for att kasta ankar for natten.
For andra kvallen i rad var det dag for middag, alkohol, Ring of fire mm.
Himmlen var sjarnklar och jag sag fyra stjarnfall. Nu har jag fyra onskningar som vantar! hihi.









Monday
Frukost klockan sju. Lika harligt som igar. Musik pa morgonen ar det basta som finns!
Sen seglade vi hela vagen tillbaka till Airlie Beach.
Det ar asvarmt idag och efter att checkat in pa Magnums skyndade vi oss till lagoonen.
Vi insag ganska snabbt att det inte gick att vara utomhus. Det ar sa hett och solen branner. Vi flydde in till Global Gossip och slosar pengar pa internet ist :P



Ikvall blir det utgang. En sista gang har i Airlie beach innan vi drar vidare!
Det later som vi festar hela tiden. Det gor vi ocksa. Det ar jattekul :)
Allt harligt folk. I like it!

Imorgon drar vi till Magnetic Island.
Kanske lite vila i nagra dagar innan Cairns, fallskarmshoppning, zoo mm :)

Have a good time!
love from Emmis.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Låter som ni haft det underbart! Och ja, det låter som ni festar hela tiden....du kanske skulle testa hur det känns att ta en vit dag=) Sköt om er nu, saknar dig massor! Kramar fråm mams

2009-03-16 @ 09:32:12
Postat av: Farmor o farfar

Hej Emma!

Vilka fantastiska upplevelser du fått vara med om. Nya äventyr nästan varje dag. Igår var vi till Hovfjället. Det var ett strålande vinterväder, -1 och strålande sol och vindstilla. Vi tittade mest på hundspannsturerna och solade.

Sköt om dig!! Kramar från Farmor o farfar

2009-03-16 @ 10:44:15
Postat av: Syster Lina

Hej vännen! ;) de låter som att du mår helt underbart, och det är så skönt att höra! Dom där stränderna såg inte helt fel ut. :D jag är lite SMÅTT avundsjuk. :p själv sitter jag inne och ska egentligen plugga natur.. men det är SÅÅÅ tråkigt, så jag drömmer mig bort i din värld istället! ^^ onsdag-lördag var vi i göteborg och det va jättekul! :D vi va på mary poppins, jerry williams och festade. På lördag kväll och söndag dag jobbade jag hos hanna, så nu är jag lite utsliten. Men jag är ledig från skolan idag (måndag), så jag tar det lite lugnt och pluggar lite. :) ha det super! :D Massa pussar! <3

2009-03-16 @ 11:40:44
Postat av: Mari

Heej Emma! Du verkar ha de hur gött som helst =) Är allt lite avundsjuk på er! Wiie =) Ska du oxå hoppa?! Har bokat min jag me... men de blir inte förren i maj=/ Huru sett ngn kängru förresten? Ha de bra! Hälsa Emelie! PUssså kraam

2009-03-16 @ 22:01:20
Postat av: Anonym

var har du köpt din rödrutiga bikini? hur fin som helst!

2009-03-17 @ 10:58:56
Postat av: emelie

undrar också vart du köpt den rödrutiga bikinin, jättefin:)

2009-03-21 @ 18:26:31
Postat av: Emma

Hey!

Jag kopte min bikini i Surfers Paradise i nagon lite bikinishop dar :)

2009-03-22 @ 06:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0