onsdag 11 augusti

Tjoho ♥

Jag hade tänkt träna idag när jag slutade, men jag mådde inge vidare när jag vaknade så jag hoppade det! Min hals gör ont och jag håller väl på att bli sjuk... IGEN! Förstår inte vad som hänt med immunförsvaret, för så mycket sjuk som jag varit senaste tiden har jag aldrig varit.
Jag sitter hemma hos mormor och morfar nu. Hemma funkar tydligen inte internet så jag passar på att uppdatera lite när jag ändå är här!
Jag ska snart åka hem för Ida och Ellen kommer på fika :) Mys det!
Ikväll blir det lugnt med familjemiddag och mys! Jag jobbar imorgon och sen åker mamma och Jullan till Kreta så vi passar på att umgås lite när vi alla är lediga. Jag ska göra en av mina favoriträtter!

Fisk i Saffran och kokossås!



Ingredienser, 4 port

2 dl ris, basmati eller jasmin
500 g fiskfilé, t ex sej
1/2 tsk salt
2 dl matyoghurt
1 msk vetemjöl
2 dl kokosmjölk
1 fiskbuljongtärning
1/2 påse saffran,
ca 0,25 g
1/2-1 tsk sambal oelek


Gör såhär:

Koka riset, dela fisken i 4 portionsbitar och salta. Vispa ihop matyoghurt, vetemjöl, kokosmjölk, buljongtärning, saffran och sambal oelek i en låg, vid gryta. Koka upp och lägg ner fisken. Låt sjuda under lock på svag värme 6-7 min. Servera med ris och paprika.

Ett tips från mig: vill ni har en starkare variant? Använd lite extra sambal oekel eller pudra över lite chilipulver så blir det extra mycket sting i grytan!

Nu ska jag umgås lite med min mormor ♥

Ha en bra dag!

Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0