måndag 23 maj

Hej

Hur mår ni?
Mig är det sådär med för tillfället. Jag fick en ny allergireaktion i helgen och är full av utslag i ansiktet, halsen, bröstet och armarna. Det blir bara värre och värre för varje gång. Värst är ansiktet som är fullt av röda knottror som kliar och svider. Jag är svälld runt ögonen och det värker i dom. Alltså jag vill veta varför det blir såhär?! Tur att det bara är en vecka kvar tills jag har tid på allergimottagningen.

Jag tänkte stanna hemma i morse, men ångrade mig och sprang iväg till universitetet på föreläsningen ändå, det var ju bara en kortis på tre timmar idag! Vi har gått igenom muskler och skelett, som vi nu ska fortsätta och göra ett grupparbete med under veckan. Till det kommer vi ha föreläsningar om artros, arthrit, frakturer, ryggsjukdomar, reumatoid arthrit och fibromyalgi. Och det är det allra sista på den här kursen. Sen är det bara tentan och HLR kvar :D Känns så underbart!!!!

Snart kommer älskling hem! Vi ska äta kycklinglasangen jag skrev om för några veckor sen. Lovade ju att lägga ut recept på det så här kommer det :)



Ingridienser:
en grillad kyckling
2 dl grädde
2 dl creme fraiche
en burk tacosås hot
en påse tacokrydda
ett paket tacobröd
ost till garnering

Börja med att rensa kycklingen. Blanda sedan ihop grädde, creme fraiche, tacosås, tacokrydda och kyckling i en kastrull. Låt det koka upp. Smörj sedan en ganska stor ungssäker form med smör och lägg ut ett tacobröd i botten. Häll på lite av kycklingmixen, och sedan på med ett nytt bröd, mer kycklingmix osv tills alla bröd och kycklingmixen är slut. Täck med ost och sätt sedan in i ugenen i 225 grader till osten fått färg. Servera med ett gott nybakat bröd och en god sallad. Ett nytt sätt att använda tacosmakerna på :)

Lycka till!

/ Emma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0