tisdag 6 september

Hej vänner

Mår ni bra?
Jag mår kanon! Jag har äntligen fått börja på alla roliga kurser och fått hem hela högen med böcker jag beställt så nu är det bara att börja läsa för min del. Jag ser verkligen fram emot det! Det kommer bli en fullspeckad, men ack så rolig höst! I kursen "praktiska metoder för hälsofrämjande arbete och coaching" skall vi genomföra två motiverande samtal med en person som har för avsikt att förändra sitt beteende med att, t ex sluta röka, lägga om kost, gå ned i vikt eller börja motionera. Det är det här som jag ser fram emot mest. Det här är en av sakerna som jag vill jobba med sen, motiverande samtal och coaching. Så om någon är intresserad att få hjälp med att förändra ett beteende så får ni gärna höra av er. Jag behöver både till examinationuppgiften och som övning!

Idag har jag suttit med "kost och hälsakursen". Vi ska göra en egen "matdagbok" där vi ska skriva ner allt vi äter, kolla näringsämnen, beräkna kalorier och så vidare... en helt ny värld och mycket att lära, men det ska bli spännande!

Nu under eftermiddagen har jag och älskling varit inne i stan. Jag har beställt en iphone som kommer nästa måndag! Wiiiiee :) Och igår var vi på IKEA och handlade, så nu är "pluggrummet" färdigt (i stort sett iallafall) och här nedanför har ni resultatet!









Nu ska jag laga ihop en pasta carbonara innan vi ska dra iväg på intervall/flex-pass på friskis jag och Pelle!

Ha en fin kväll :)

/ Emma.

Kommentarer
Postat av: Anonym

va fint det blev då! :)

2011-09-06 @ 21:27:15
Postat av: Julia

Det var jag som kommenterade ;)

2011-09-06 @ 21:28:49
URL: http://juliabarremyr.blogg.se/
Postat av: mamsen

snyggt :) inte alla som kan ha ett speciellt pluggrum ;)

2011-09-07 @ 09:27:54
Postat av: Em

sv: Ja eller hur! :) Vi måste dejta snart. Ska du till tby i helgen? :)

2011-09-08 @ 19:14:25
URL: http://eymiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0