Banan- och jordnötsgröt!

God morgon
 
Idag hade vi planerat in morgonträning. Dock har vi sovit så dåligt båda två att vi passade på att sova lite längre och tog en kortare morgonpromenad med Tass istället :) Nu har jag och älskling precis ätit mysfrukost här hemma och jag ska bege mig till jobbet för ett 12-timmarspass. Dagens frukost blev en ny favorit - banan- och jordnötssgröt med kokos, blåbär och mandelmjölk. Åååh, så gott :)
 
 
 
Jordnötsgröt med banan: koka 1 portion havregryn med 2 msk jordnötssmör, 1/2 mosad banan och lite salt. Toppas med massa riven kokos, blåbär och mandelmjölk.
 
Gårdagen ägnades åt förberedelser inför vandringen, tomater och aubergine torkades, utrustning testades och handlingslista skrevs. Tvättmaskinen gick varm och väskan som ska följa med till Stockholm packades. Jag hann även med en massagebehandling, baka mellanmålskakor och kokosbollar som ska med till Stockholm, grillning med familjen och en kvällspromenad med min älskling!
 
Nu blir det jobb resten av dagen!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vilken kul grej att blanda ner jordnötssmör i gröter.Mums låter det som!

Svar: Ja du måste testa jordnötssmör i gröt! Det är så himla gott ;D
Emma Barremyr

2012-08-07 @ 10:34:32
URL: http://engnuttasocker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0