Frukostcupcake med päron, valnötter och vanilj

God morgon
 
Kräftskivan igår var verkligen super! Det var fint väder, varmt, massa folk och verkligen jättetrevligt. Tur att det också blåste en aning vilket gjorde att både mygg och knott höll sig borta :) Maten var såklart god och jag är aningen sockerbakis idag efter massa ostbågar och choklad som jag råkade frossa i. Varför inte lixom när jag var sugen? :)
 
Hehe. Jag har snöat in lite på det här med cupcake till frukost. Men det är ju så GOTT! Testade en ny variant med päron, valnötter och vanilj idag. Det var den godaste hittills, helt klart :D
 
 
 
 
Cupcake med smak av päron, valnötter och vanilj: Riv 1/2 päron och mosa 1/2 banan. Blanda ihop med 3/4 dl havregryn, 1 ägg, 1 äggvita, 1/2 tsk vaniljpulver och 2 msk hackade valnötter. Häll upp i två muffinsformar och micra på högsta effekt i två minuter. Blanda ihop 1 dl kvarg/kesella med 1 dl turkisk yoghurt och lite vaniljpulver. Bred ut över cupcakesen och toppa med hackade valnötter!
 
Nu - dags för 24 timmars jobb!
 
Önskar er en trevlig söndag :D
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vilken lyxig start på dagen! Hoppas monsterjobbpasset går bra.

Svar: Verkligen! Gillar att vardagslyxa :) Jodå, snart har hela dagen gått och bara natten kvar :)
Emma Barremyr

2012-08-05 @ 12:24:29
URL: http://engnuttasocker.blogg.se
Postat av: HaNzA

Hejsan ! Nu har jag börjat med en ny kategori på min blogg.. nämligen kategorin "läsarnas frukostar" det skulle vara jättekul om du ville vara med ! Du skickar bara in din bloggs addres och frukostbilden till [email protected] om du inte gillar frukostar så får du gärna kika in på bloggen för att läsa om dagdrömmar tankar och kika lite på bilder . Ha en Toppendag ! ^^ :)

2012-08-05 @ 22:24:26
URL: http://hanza.blogg.se
Postat av: HaNzA

Hejsan ! Nu har jag börjat med en ny kategori på min blogg.. nämligen kategorin "läsarnas frukostar" det skulle vara jättekul om du ville vara med ! Du skickar bara in din bloggs addres och frukostbilden till [email protected] om du inte gillar frukostar så får du gärna kika in på bloggen för att läsa om dagdrömmar tankar och kika lite på bilder . Ha en Toppendag ! ^^ :)

2012-08-05 @ 22:24:26
URL: http://hanza.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0