Jag och chokladen

Hej 
 
Ni som känner mig vet att choklad är en av mina stora passioner och som jag skulle ha svårt att leva utan. Kakaopulvret <-- (klick) som jag använder är jag näst intill beroende av sen jag började använda det (Ja, jag sitter för tillfället och har abstinens). I gröt, muffins, smooties, med keso, i glass, yoghurt, bakverk osv.. Det senaste året har jag upptäckt hur mycket spännande och gott det går att göra med kakaon och experimenterar och pysslar hela tiden för att få njuta av den älskade chokladsmaken. Nästan varje dag kommer den in på något hörn :) Och finns den inte med då finns det oftast en mörk chokladkaka där istället vid kvällsmyset :D 
 
I början på juli tog mitt kakaopulver slut och jag var inte sen att beställa nytt. Dock har det blivit något fel med leveransen och mina varor har legat på posten i flera veckor utan att jag fått någon avisering. Så jag ringde och pratade med dem på Råvarubutiken i morse och till min stora sorg hade varorna skickats tillbaka till Råvarubutiken igår. IGÅR. Typiskt. Jag står alltså fortfarande utan mitt älskade kakaopulver och kommer få vänta ytterligare några dagar/veckor till innan jag får det. Ååååh, jag som hade tänkt baka massa chokladsaker idag! Och kom inte och säg att det finns kakao i affären, för den kakaon är inte alls den samma som den råa, inte på långa vägar.. 
 
Nej jag får snällt fortsätta att vänta på mitt älskade kakaopulver. Och recepten som ligger på lager får också vänta ett tag till...
 
 
 
Ute skiner solen, men jag mår inget vidare tyvärr så jag ligger inne i soffan och käkar choklad och vattenmelon. Hoppas på att det gör mig friskare :D
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Vad heter kakoaet och var köper du det?

Svar: Jag skickar efter "kakaopulvret" från Ravarubutiken.se :) Om du klickar på det i inlägget länkas du dit ;)
Emma Barremyr

2012-08-16 @ 18:48:33
URL: http://motbattrehalsa.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0