Söndag som kändes som måndag

Gokväll kära läsare 
 
Ja, idag har det känts som måndag för mig. Är helt dagvild för tillfället och instängd i en liten bubbla fylld av träning, energi och glädje. Dagarna bara flyger förbi och vi lär oss massor. Idag har vi gått igenom nervsystemet, gjort kropps- och rörelseanalyser på varandra och jobbat endel med biomekanik. Mycket intressant och kul med lite nya grejer!
 
Jag åt min sista matlåda med chili con carne idag och till imorgon har jag gjort en omelett på champinjoner, paprika, ägg, keso, färsk basilika och tomater till lunchlåda. Det gick snabbt och enkelt att slänga ihop nu när jag kom hem ikväll. 
 
Efter att ha stått på huvudet, gjort massa armhävningar och letat tyngdpunkter i ett par timmar var vi ett stort gäng kursdeltagare som drog upp till gymmet för att "rensa" lite tankar och svettas. Blev ett halvdant pass då det blev mycket prat och vila och mindre jobba... menmen, fick iallafall till 5 set (12,10,10, 8, 8 reps) med dips som kändes riktigt bra :D Och sen när jag kom hem blev jag bjuden på hemlagade köttbullar med gräddsås och potatis. Gud så gott!!!
 
 
Imorgon blir det mer biomekanik samt en hel del fysiologi. Biomekaniken blir spännande, men fysiologin kommer mest bli repetition eftersom jag redan läst det :)
 
Hoppas att ni mår bra!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Låter kul! :D Själv ska jag gå på en liten träningsskola för tonåringar denna vecka, haha fast det är för kul skull och ingen riktigt utbildning.

Ja det vore jättekul att träffas och prata lite om du kommer ner hit igen :D

Svar: Vad roligt! All kunskap är värdefull och ett steg på vägen! Lycka till och ha det roligt :D Kul, vilken stadsdel bor du i? Jag håller till på söder :)
Emma Barremyr

Postat av: Linnea

Finns ju nästan inget godare än hemlagade köttbullar med gräddsås! Men jag tycker aldrig att jag lyckas med gräddsåsen.. Har du något bra recept?

Svar: Först och främst - använd riktig grädde, då blir det godast. Sen gillar jag att smaksätta min sås med timjan, kantarellfond, lite soja, vitpeppar och lingonsylt. Kan slänga upp ett recept på bloggen längre fram :)
Emma Barremyr

2012-08-13 @ 17:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0