Träning ingår i min livsstil

Gokväll
 
Det är mycket fokus på träning i mitt liv nu, eller ja det är det ju alltid. Men det är så kul och jag mår bra av det. Det här med träning och hälsa är en livsstil som jag har valt. Den livsstilen gör mig lycklig och det är underbart :D Träningen under veckan har känts toppen och har sett ut såhär:
 
Måndag: 30 minuter morgonpromenad + 10 minuter uppvärmningsjogg + 50 minuter styrka - rygg + axlar + bröst.
Tisdag: 20 minuter styrka - triceps + plankan + 50 minuter intervallspinning (inklusive uppvärmning + nedvarvning).
Onsdag: aktiv vila - 60 minuter morgonpromenad.
Torsdag: 45 minuter morgonpromenad + 40 minuter styrka - ben + rumpa.
Fredag: 10 minuter uppvärmningsjogg + 45 minuter styrka - rygg + mage.
Lördag: 9 km löpning med Tassen.
Söndag: aktiv vila - 60 minuter morgonpromenad.
 
Morgonpromenaderna är underbara. Jag älskar min och Tassens morgonpromenader i skogen. De är heliga, glädjegivande, lugnande, stressreducerande, uppiggande och gör mig till en hel människa. Det finns inget som är så underbart som att traska runt hemma i skogen, gå där och le, lyssna på kvistarna som bryts under skorna, gruset som knakar, fåglarna som kvittrar och mina egna andetag. Det är gott för själen.
 
Annars tycker jag att det är grymt kul att hänga på gymmet också. Är lite svårt att få till det när jag jobbar som jag gör, men har ändå kört igenom hela kroppen den här veckan, vilket jag är glad för. Chins är sååå kul, så därför har jag såklart prioriterat två ryggpass :D
 
Löpningen har hamnat lite vid sidan av den här veckan. Blev sugen på spinning så jag körde det istället! Det är också grymt, vilken känsla det är att se att pulsen slå nära max och samtidigt känna att man när som helst trillar av cykeln av utmattning, men ändå fortsätta att köra påååå! Jag älskar det :D
 
Ja, det var allt för den här veckan :)
 
Hur har det gått för er? Har ni kört något härligt träningspass?
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Ida

Nej nu har jag undrat tillräckligt länge, jag är ju ingen tränings/hälsofreak (:) ) som du så vad är chins?? bild??

2012-08-06 @ 19:44:51
Postat av: isabelle

Det undrar jag också. Kan du inte lägga upp en film du som är så duktig, och tränar å så =) behöver nya utmaningar!
kram pådej

Svar: Haha, visst jag ska fixa det ;)
Emma Barremyr

2012-08-12 @ 02:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0