Två dagar och fyra matlådor

Hej vänner 
 
Efter att vi slutat idag traskade jag iväg och handlade massa mat och gick sedan hemåt för att laga iordning matlådor för de två sista dagarna + middag till ikväll eftersom jag är ensam hemma. Dag fem på utbildningen är alltså avklarad och två återstår. Två dagar som ska fyllas med omhändertagande vid akuta skador och sjukdomar, hjärt- och lungräddning samt träningslära. Endel nya saker för mig, så kul :D
 
 
Matlådor med feta- och pestobakad lax + varicot verts. Kommer servera det med keso och tomater (som jag har i kylen i utbildningslokalerna).
 
Feta- och pestobakad lax: Sätt ugnen på 200 grader. Häll olivolja i en ugnssäker form och lägg i laxfiléer. Salta och peppra efter smak. Mosa fetaost och blanda med pesto och bred sedan ut över laxfiléerna. Stek dem i ugnen 20-30 minuter.
 
 
 
Matlådor innehållande småbladsmix, persika, tomater, fetaost och svart quinoa. Serveras med grillad kyckling (kycklingen är färdiggrillad från Kungsfågeln och jag har lagt ned dem i påsar för att salladen ska hålla sig fräsch längre).
 
Imorgon börjar vi en halvtimme tidigare än vanilgt och slutar en halvtimme senare (8.30-18.30). Det innebär tio timmar hemifrån och massa matplanering. Jag har löst det med att fixa enkla matlådor idag som nu ligger i kylen. Mellanmål är väldigt viktigt för att orka hålla koncentrationen på topp och därför är även de förberedda i kylen.
 
På mellanmålslistan imorgon står:
* kvarg med hallon
* äpple
* två kokta ägg
* fruktsallad på melon och kiwi
* nötter
* kokosbollar och proteinkakor
 
Kvarg blandat med färska hallon är min favorit just nu. Och så nötterna såklart :D 
 
Vad har ni för favoritmellis?
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Vad spännande det lät med träningslära! Dina matlådor ser goda ut, speciellt laxen!

Svar: Visst gör det :) Ja du måste prova laxen, den är verkligen god och samtidigt så enkel :)
Emma Barremyr

2012-08-13 @ 22:27:15
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jag bor på Norrmalm :) Men tar mig lätt runt i hela innerstaden! Just nu håller jag till en hel del på söder då min träningskurs är där :D Var på söder ungefär är du?

Postat av: Victoria

Nu har jag tipsat om dina goda cupcakes! :)

Svar: Vad gulligt av dig :)
Emma Barremyr

2012-08-13 @ 23:16:02
URL: http://frukostera.blogg.se
Postat av: masshe

åhh älskar lax,måste prova matlådan med lax och haricot verts! :)

Svar: Ja gör det! Den är verkligen så himla god :D
Emma Barremyr

2012-08-14 @ 14:49:51
URL: http://mimimoo.blogg.se
Postat av: Sanna

Sådär borde jag också göra. Så himla smart!

Svar: Ja det är väldigt skönt och sparar massa tid :)
Emma Barremyr

2012-08-14 @ 16:29:46
URL: http://engnuttasocker.blogg.se
Postat av: Kate

Fryser du ner dina matlådor så de håller i flera dagar?

Svar: Jag brukar ställa in dem i kylen. Det håller sig i några dagar då, annars fryser jag ner dem :)
Emma Barremyr

2013-01-11 @ 11:05:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0