Utelåsta, men äntligen hemma

God morgon fina ni 
 
Jag har äntligen anlänt hemma i lägenheten! Eftersom min pojkvän råkade glömma necessären (som vi hade lagt lägenhetsnyckeln i) på Kebenekaise fjällstation var vi utelåsta igår när vi kom till Karlstad. Så det blev en natt och mysmorgon hos syster Lina och Martin innan vi kunde bege oss hemåt och låta bovärden låsa upp dörren till vårt hem. Lina ocg Martin kom också hem från resa igår, men de har varit en vecka på Mallorca och var bruna som pepparkakor. Jag har nog aldrig känt mig så blek, haha!
 
Idag blev det frukost på lite "rester" från resan. Kokade ihop havregryn med ett kackat päron och kanel. Toppade sedan med linfrö, pumpakärnor, torkad banan och hemgjort cashew- och paranötssmör. Sen en kopp chaite också. Vilka höstkänslor
 
 
Det är underbart att vara hemma i lägenheten igen. Dock kommer jag fortsätta att bo hemma hos mamma och pappa samt jobba i Torsby fram tills PT-utbildningen är avklarad (november). Det känns bäst så eftersom jag har en fast tjänst i Torsby kommun och kan styra mina arbetstider och lägga mitt schema själv där. Det gör det väldigt enkelt att kombinera utbildningen med jobbet. Men i november då flyttar jag hem till älskling igen! Inga fel att bo hos mamma och pappa, men det är otroligt skönt att ha sitt eget hem och dessutom så älskar jag sambolivet med Per 
 
Mitt knä mår inte så bra för tillfället. Att jag tog mig igenom sista dagen med vandring är ett under, jag har haft sååå ont! Idag är det aningen bättre och jag gissar att det är en överansträngning som spökar. Tänkte först ringa sjukgymnasten idag, men tänkte att det är bättre att vila och se om det går över av sig själv först. Så för att återhämta kroppen och knät blir det vila och stillasittande de närmaste dagarna, samt ladda upp med mycket ny energi. På fredag tror jag att jag kan vara redo för gymmet igen efter nästan tre veckors vila (från styrketräningen då, vila kan jag ju inte påstå att jag gjort när jag vandrat 11 mil med en 10-15 kilos tung ryggsäck). Hehe. Kommer dock bara fukousera på armar, axlar, rygg och mage tills knät känns hel okej igen, och det hoppas jag att det gör till nästa vecka för då åker jag och mamma till Kreta!
 
Nu ska jag ägna mig åt att packa upp väskan, tvätta, pyssla lite i lägenheten och plugga lite träningslära.
 
Kram / Emma..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0