Vinbärsdavosgröt med vanilj

God morgon 
 
Davosgröt var länge sen, väldigt länge sen! Plockade lite svarta vinbär igår kväll och bestämde mig för att göra en vinbärsdavosgröt med vanilj till frukost idag. Gottgott :D
 
 
Vinbärsdavosgröt med vanilj: blanda ihop 1 dl vinbär, 2,5 dl yoghurt, 1 dl havregryn, 1 msk krossade linfrön och 1 tsk vaniljpulver och ställ in i kylen över natten. På morgonen tar du ut den och rör runt och toppar sedan med en klick keso, mer vinbär, pumpakärnor och solrosfrön. Mums!
 
 
Fortfarande krasslig och inte frisk på långa vägar, men tillräckligt frisk för att orka jobba i 24 timmar. Japp, dags för ett långpass idag!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Julia

Haha, vad lustigt! Jag åt oxå davosgröt imorse för att det var längesen för min del oxå :) men jag åt vanlig, toppad med stora blåbär, kiwi, pumpafrön och solrosfrön. Din kombo lät jättegod, har aldrig testat att blanda ner vanilj :)

Svar: Haha, skojigt :) älskar davosgröten, så enkel och går att variera i massor! Din variant lät och himla god :D
Emma Barremyr

2012-08-19 @ 10:23:25
Postat av: Ida

Krya på dig! Hoppas verkligen att du vaknar pigg och helt frisk i morgon så du orkar med vandringen!

Svar: Tack söta du! Känner mig bättre nu så jag hoppas att jag orkar med att börja gå på onsdag :D
Emma Barremyr

2012-08-19 @ 19:36:48
Postat av: Sanna

Det ser superhärligt ut. Jag har alla grejer hemma och blir väldigt sugen på att testa imorgon.

Svar: Kul, hoppas du gillar det :)
Emma Barremyr

2012-08-19 @ 22:28:31
URL: http://engnuttasocker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0