Kylig morgon

God morgon 
 
 
Jag hade en himla fin första advent igår! Massa mys med familjen, god mat och julkänslor - underbart!
 
Idag har vi vaknat upp till en riktigt kylig morgon. Termometern står på minus 20 och den planerade morgonpromenaden ställdes in och blev till tv-mys med raggsockor, filt, pepparkaks- och kvargdavosgröt och en stor kopp (den största jag kunde hitta) ingefärste. 
 
 
Ingredienser:
1 dl havregryn
2 dl kvarg
1/2 dl mjölk
1/2 mosad banan
3 krm pepparkakskrydda
 
Mosa bananen och blanda ihop med övriga igredienser. Toppades med apelsin, hallon, klippt fikon, hasselnötter, mandel och valnötter.
 
Hoppas att det gick bra med plankan igår och att ni är några som hakar på utmaningarna! Jag och mamma plankade för fullt och fick till slut ihop tio minuter innan dagens slut! Var himla skönt efteråt :D
 
Idag blir det nog någon form av kondition för att svettas lite - antagligen ett distanspass på under 75 % av max (inomhus dock). I eftermiddag blir det jobb igen - 12.30 till 9.00 imorgon bitti.
 
Ha en fin måndag!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Jag lät också morgonpromenaden bero till förmån för 45 minuters extra (och välbehövlig) sömn. Kändes som ett klokt val med tanke på temperaturen ;)

Önskar dig en fortsatt fin dag!

Svar: Ja, ibland kan sömnen behövas prioriteras också, var ett bra val av dig :) Ha en fin dag du med :)
Emma Barremyr

2012-12-03 @ 10:23:15
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Emilie

Ja burr vad kallt det är ute idag. Ser ut som en god frukost!

Svar: Ja riktigt kyligt! Fast jag gillar det bättre än de mörka regniga dagarna som varit senaste tiden :)
Emma Barremyr

2012-12-03 @ 11:06:34
URL: http://emilietindra.shapemeup.se
Postat av: Sofie

sv:
Ja din kalender verkar också jättebra :D
Haha jag tror att det kommer vara fler luckor som kommer likna varandra, men det gör inte så mycket!

Svar: Tack :) Ja det kommer väl bli så, hehe! huvudsaken är att vi inspirerar till ett hälsosamt och balanserat liv :)
Emma Barremyr


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0