Lucka nummer sju

God morgon 
 
Dagens utmaning är att frossa i smoothies!
 
Smoothies är ett perfekt sätt att få i sig fina vitaminer och energigivande näringsämnen. Och det bästa av allt - det går att variera dem i mängder. Du kan i stort sett blanda ner vad som helst i din smoothie och få fram många spännande smaker! Jag själv är ett stort fan av banan, kakao, jordnötssmör, blåbär, och kokosmjölk i smoothien - helst allt på samma gång också!
 
Testa att:
* ha i kvarg, ägg eller jordnötssmör för en mer proteinrik variant.
* använda frysta bär för att få en mer "glassig" konsistens.
* mixa med banan eller avokado för att få den riktigt len och fin.
* släng i en skvätt kokosmjölk tillsammans med mango och ananas för att få en fin tropisk variant.
* skiva ner några cm ingefära för att få lite sting i det hela.
* blanda i kakao för att få en lyxig chokladsmoothie.
 
Som sagt - det är bara fantastin dom sätter gränser - låt smaklökarna få en rejäl smoothieupplevelse idag!
 
 
Testa en smoothie med smak av morotskaka?
Eller en med chokladsmak?
Eller varför inte glassig kokos- och bärsmoothie?
 
Så idag är det smoothies som gäller mina vänner! Till frukost, mellis eller varför inte en lyxig variant till fredagskvällen? 
 
Har du ett smoothierecept du vill dela med dig av? Maila då receptet till mig med tillhörande bild till [email protected] så gör jag en sammanställning på läsarsmoothies efter helgen. Har du en blogg skriver du med bloggadressen så länkar jag dig också!
 
Kram / Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0