Pannkakstårta med chokladpannkakor och vanlij- och blåbärsfyllning

Hej vänner 
 
Har haft fullt upp hela eftermiddagen sen jag slutade jobbet. Har varit nere i byn på möte, handlat lite saker och så. Nu äntligen är jag hemma igen och har fått i mig en riktigt mumsig lunch. Tummen upp på den - pannkakastårtan alltså!
 
 
Den här pannakastårtan är gjord på chokladpannakor med vanilj- och blåbärsfyllning. På toppen smetade jag ut ett par matskedar jordnötssås, slängde på lite hackad mango och strösslade slutligen över lite riven kokos.
 
Åååh, gudomligt!
 
 
Ingredienser (1 person):
1 banan
1 dl äggvita (ca 3 st)
1/2 dl keso
3/4 dl havregryn
1 msk kakao
 
Stavmixa ihop alla ingredienser och stek på medelhög värme (stek ganska länge på varje sida - annars går de bara sönder) i kokosolja.
 
Fyllning:
1 dl kvarg
1 dl blåbär
1/2 dl mjölk
1/2 tsk vaniljpulver
1 tsk honung
 
Blanda ihop alla ingredienser och varva sedan pannkakor med fyllning. Avsluta med att bre över kokossås på den översta pannkakan och släng på lite hackad mango och riven kokos.
 
Kokossåsen gör du enkelt genom att blanda ihop ett par msk jordnötssmör med ett par msk mjölk.
 
 
En finfin och riktigt lyxig lunch om du frågar mig. Nästan som en efterätt fylld med massa nyttiga näringsämnen som mättar och ger dig energi!
 
Nu ska jag och hunden ta en promenad och sen ska jag hjälpa mamma med allt julpynt och fix här hemma. 
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Hanna N

Såg jättegott ut !! Det ska testas ikväll :-)

Svar: Kul :D
Emma Barremyr

2012-12-19 @ 16:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0