Perfekt blomkålssoppa

Hej vänner  

I veckan lagade jag och Pelle ihop en blomkålssoppa som blev sådär perfekt i smaken. Toppad med lite knaperstekt bacon blev det den godaste jag faktiskt ätit!







Vi kokade 500 gram fryst blomkål i sex dl grönsaksbuljong i tio minuter och mixade den slät med en stavmixer. Sedan hällde vi på tre dl grädde, saltade och pepprade och lät den koka ytterligare tio minuter. Innan servering hackade vi upp lite gräslök och blandade i. Strödde även över lite örtsalt och hällde upp i våra fina, stora och gamla temuggar som kommer från loppis. Strödde över lite knaperstekt bacon och njöt av en "lyxig" soppa!

Nu ska jag packa väskan för snart kommer Erik och hämtar upp mig och Pelle för att sedan åka vidare mot Sunne och mina svärföräldrar. Ikväll OCH imorgon ska vi fira min älsklings födelsedag och det ska bli så mysigt!

Vad ska ni göra i helgen?

Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Ida

I morgon ska jag försöka laga din soppa :-)

2012-02-15 @ 22:15:51
Postat av: Ida

Den var supergod! Stekte även tärnade äpplen å la på tillsammans med baconet. Mycket gott, tack för receptet:-)

2012-02-16 @ 18:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0