500-metersintervaller

Hej
 
För att förbättra löptiden är intervallträning den allra bästa träningen. Kroppen behöver utmanas och du måste pressa dig själv det där lilla extra för att kroppen ska kompensera med att kunna prestera ännu bättre nästa gång. I söndags körde jag ett riktigt grisigt intervallpass som gav en oerhört härlig kick!
 
 
 
 
1 km uppvärmning bestående av jogging i medelsnabbt tempo.
5 km med 500-metersintervaller.
1,5 km nedjogg och återhämtning.
 
Under själva intervellerna sprang jag i stort sett allt vad jag orkade i 500 meter och hade sedan 500 meters aktiv återhämtning med lätt jogging. Detta upprepade jag fem gånger.
 
Undrbart. Härligt. Hög på endorfiner. Lycka. Träningsglädje. Puls. Blod. Svett. Tårar.
 
Kram / Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0