Chokladbollsgröt

God morgon vänner
 
Idag blev det chokladbollsgröt till frukost. Alltså, helt ärligt?! Så himla GOTT! Kan ni tänka er - smakar chokladboll och är nyttigt. Du kan dessutom äta det till frukost. Det kallar jag vardagslyx, och som jag älskar det!
 
 
 
 
 
Chokladbollsgröt:
1 äggvita
1 dl havregryn
2 msk kokosflingor
1 msk kakao
1 tsk bakpulver
1 nypa salt
5 msk mjölk
Honung
 
Sätt ugnen på 225 grader. Blanda havregryn med alla torra ingredienser. Tillsätt sedan mjölken och äggvitan och rör om. Söta med honung efter smak. Häll smeten i en ugnsform och grädda i ugnen 15-20 minter. Ta ut och toppa med en klick turkiskt yoghurt och lite frukt som tillbehör!
 
Receptet hittade jag här. Om man vill kan man byta ut 2 msk mjölk till 2 msk kaffe om man gillar det. Jag gillar inte kaffe så jag hoppade det!
 
Idag är scehmat fullt! Nu under förmiddagen blir det ett gympass - dags att köra lite överkropp igen. Sen blir det lunchdejt med Ida och Ebbe, sedan en tur till Mormor´s glasscafé i Lysvik med Pelle, Julia, Lina, Martin, mormor, morfar, farmor och farfar. Och ikväll ska vi ha räkfrossa här hemma! Mums :)
 
Önskar er en trevlig onsdag!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Julia

Men mums! Typ allt med choklad är ju gott :) och till frukost, vilken lyx !

2012-07-18 @ 11:08:56
Postat av: Emelie

Nu vet jag vad jag ska göra till frukost imorgon ^^

2013-08-20 @ 00:16:37
URL: http://juniflickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0