Kokosmjöl

Hej vänner
 
För ett par veckor sedan köpte jag kokosmjöl som jag inte har hunnit testa så jättemycket än. Jag har gjort några få recept som inte kommit med på bloggen, men letar fortfarande inspiration för att få till något riktigt gott. Här om dagen fann jag dock ett recept på Fannys blogg som jag garanterat ska testa inom kort.
 
Superfruits kokosmjöl är ekologiskt certifierat och 100 % raw, fri från gluten och laktos, innehåller mer än 40 % fibrer, inga transfetter och lite kolhydrater.
 
Är det någon av mina läsare som brukar baka med kokosmjöl och sitter på ett bra recept att dela med sig av till mig? Jag tar tacksamt emot :D
 
Varför är koksmjöl så bra nu då?
I det här inlägget kan du läsa om kokosnöten och dess fina egenskaper samt varför den är så nyttig. Fettsammansättningen består alltså till största del av korta och mellanlånga mättade fettsyror som förbränns direkt i levern och alltså inte lagras som kroppsfett. Kokosmjölet har även ett mycket hög protein- och fiberhalt och passar utmärkt i bak och matlagning! Anna Skipper brukar också nämna att kokos är väldigt bra mot sötsuget och rekommenderar sina klienter att äta en matsked kokosolja när sötsuget sätter in. Det är dock inget jag själv har testat, har ni? :)
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Ja, du kan også bruke det til f.eks å lage pannekaker, pannekaker med kokosmel, mandelmel, egg, og stevia er utrolig godt :)
Det er mye annet du også kan bruke det til, egentlig det meste :)

Svar: Tack för tipset Susanne! Ska baka lite idag och ska testa att göra pannkakor längre fram ;)
Emma Barremyr

2012-07-27 @ 08:36:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0