Low-crab lasagne (snäll mot magen)

Hej
 
Förra veckan önskade pappa lasagne till middag. Självklart lagade jag ihop en lasagne på hans begäran, men då jag inte äter gluten (och därmed inte pasta) kom jag på att jag kunde göra en egen lasagne till mig gjord på lchf-pastan som jag gjorde tidigare i vår. Är det någon av er som testat den?
 
 
 
 
Lasagneplattor:
2 ägg
60 gram phiadelphiaost
1/4 dl fiberhusk
 
Köttfärssås:
Köttsfärs
Krossade tomater
Pesto
Tomatpuré
Chilipulver
Salt och peppar
 
250 gram keso
Ost
 
Vispa ägg och phiadelphiaost fluffigt. Rör i feberhusk och häll ut på en bakpappersklädd plåt. Bred ut så tunt som möjligt och grädda i ugnen på 150 grader i tio minuter. Ta ut och låt svalna. Skär i fyra fyrkanter!
Stek köttfärs och smaksätt med det du gillar. Jag höftade en hel del med ingredienserna och smakade av till det kändes bra.
Smörj en form med olja och varva sedan lasagneplattorna med köttfärs och keso. Toppa med riven ost och pizzakrydda!
 
Hoppas att ni testar denna underbara lasagne! Den var väldigt mättande och GOD :D
 
Kram / Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0