Bananpannkakstårta

Hej vänner
 
Eftr ett par timmar i solen började magen kurra och jag fick då för mig att göra en pannkakstårta på bananpannkakor till lunch. Alltså, dessa bananpannkakor, jag får aldrig nog, de är ju så galet goda! Har ni inte testat dem än så måste ni göra det! Det är så roligt och spännande att experimentera med receptet och hitta på nya sätt att äta dem :)
 
Lunchen blev en bananpannkakstårta med kesokvarg med chokladsmak toppad och fylld med hallon.
 
 
 
 
Bananpannkakastårta: Mosa en stor banan och blanda med två ägg. Smaksätt med kanel och kardemumma och stek två stora pannkakor på ganska lång värme ganska länge på båda sidor. Blanda under tiden ihop 1 dl keso och 1 dl kvarg med 2 tsk kakao. Ta första pannkakan och bred ut ett lager kesokvarg på, toppa med ett lager mosade hallon. Lägg på andra pannkakan och bred på ytterligare ett lager kesokvarg. Toppa med hallon och kokos.
 
Äter ni bananpannkakor? Vilket är då erat bästa serveringstips? :)
 
För övrigt så njuter jag fruktansvärt mycket av att bara vara idag! Även om mitt arbete inte är speciellt fysiskt ansträngande så tar det mycket på spyket att vara där. Så idag laddar jag upp för att klara av ett 24-timmarspass torsdag-fredag. Vilken tur att det är så underbart väder just idag när jag är ledig :)
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: malin magdalena

Jag har faktiskt aldrig testat bananpannkakor men de verkar verkligen gå hem hos många :)

Svar: Då måste du testa! :)
Emma Barremyr

2012-06-20 @ 14:12:17
URL: http://www.malinsetta.blogg.se
Postat av: Anonym

Vad jobbar du med ?

Svar: Jag jobbar som personlig assistent till en som är utvecklingsstörd och autistisk :)
Emma Barremyr

2012-06-20 @ 20:31:55
Postat av: Marie

Bananpannkakor är fantastiskt! (Varför har jag då bara ätit det en gång...?) Nåväl. Serverades med tvorog (rysk kvarg, typ), kanel och jordgubbar. Mums!

Svar: Haha, ja det var en bra fråga :) håller med om att jordgubbar och kvarg är gott till- även jordnötssmör :)
Emma Barremyr

2012-06-21 @ 10:52:38
URL: http://elinmaries.wordpress.com
Postat av: Hanna-chan

Aldrig ätit bananpankaka men tycker att banan och choklad är en himla najs kombination! :D
Älskar att göra smoothies med kakao och banan t.ex. ;3

Svar: Håller med om att banan och kakao är en fantastisk kombination! Brukar dock inte göra smoothies på det, men det ska testas! Tack för tipset :)
Emma Barremyr

2012-06-21 @ 13:16:16
URL: http://klockanhalvtre.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0