Grill och ljummen sommarkväll

Gokväll vänner

Sommarkvällen till ära har vi slagit till och gjort härliga grönsakspett och kyckling som vi lagt på grillen. Det doftar ljuvligt och jag har äntligen lite sommarkänslor i kroppen!



Grönsaker marinerade i olivolja är så galet gott. Olivoljan sugs in i grönsakerna och de blir sådär saftigt goda! Gjorde samma marinad förra veckan (har en tendens att snöa in mig när jag hittar på något som är gott), fast hade lax istället för kyckling då. Recept på marinaden hittar du här.

Någon av mina läsare som sitter på ett gott marinadrecept? Tar tacksamt emot då vi ska på grillfest på midsommar och skulle vilja testa något nytt :)

Kram / Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0