Jordnötssmöret

Hej finisar

Fick önskemål från en läsare om att göra ett inlägg om jordnötssmör och vad man kan använda det till, så här kommer ett. Jordnötssmöret har en hög proteinhalt, innehåller nyttiga fetter och mättar bra. Jag använder jordnötssmör flitigt i min matlagning och brukar hitta på nya recept hela tiden. Låt fantasin flöda och testa dig fram! Det bästa jordnötssmöret är det naturella som endast innehåller rostade jordnötter utan tillsatt socker och salt!

Här kommer en liten sammanfattning på mina recept där jordnötssmör ingår. Det lär komma fler i framtiden också :)



Använd jordnötssmöret som pålägg på smörgåsen/knäckebröd/riskaka/kex. Jordötssmör tillsammans med kiwi, banan eller både och + kokos är fantastiskt gott!



Pannkaka med jordnötssmör, keso, frukt och bär. Recept på denna delikata morotspannkaka hittar du här.



Lyxig mellis toppat med jordnötssmör. Recept hittar du här.



Ugnsbakad gröt med jordnöts- och kokossmak. Recept hittar du här.



Mättande smoothie. Recept hittar du här.



Nyttig bananasplit med jordnötssmör. Recept hittar du här.



Jordnötssgröt med någon topping som du gillar. Recept hittar du här.



Bananpannkaka med jordnötssmör. Recept hittar du här. Du kan också steka dem som plättar och servera med färska bär, keso/kvarg/turkisk yoghurt/vispad grädde.



Äggrulle med jordnöts/banan- och kvargfyllning. Recept hittar du här.



Tofugröt med banan-, kokos- och jordnötssmak. Recept hittar du här.

Jag har som sagt fler på lager som jag kommer testa, så håll utkik här på bloggen!

Kram/ Emma.

Kommentarer
Postat av: Julia

Tack för tipsen! Vill ju testa allt, allt ser så himla gott ut :)

Svar: Kul att du gillar det! Nu har du lite att testa då :)
Emma Barremyr

2012-06-16 @ 13:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0