Lasagne

Hej kära ni

Jag har haft en otroligt bra eftermiddag! Jag och Viktoria satt på balkongen i flera timmar och har bland annat börjat fila på lite enkätfrågor till våran undersökning. Sedan gick vi en promenad runt älven. Så himla underbart väder att jag bara vill hoppa av lycka!

Idag stod det lasagne på matsedeln. Jag har inget direkt recept som jag går efter när jag gör lasagne utan improviserar lite varje gång och oftast blir det väldigt bra och väldigt gott!







Stek en gul lök och köttfärs i smör. I med riven morot, tomatpure, chilisås, krossade tomater, pressad vitlök, salt, peppar, chilipulver, paprikakrydda och pizzakrydda. Gör en redning på smör, mjöl och mjölk. Salta och peppra och häll i riven parmesanost. Varva lasagneplattor med köttfärs och ostsås. Avsluta med att toppa med ost och lite extra peppar och pizzakrydda. Servera med goda grönsaker och ketchup!

Hur gör ni lasagne? :)

Nu ska jag förbereda mig för morgondagens arbetsintervju. Skriva ut CV, personligt brev osv.

Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: viktoria

sv: tack, funderar faktiskt på att skaffa lugg igen, trivdes väldigt bra med det :D

2012-03-01 @ 20:29:05
URL: http://sojung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0