Cashewnöten

Hej

Cashewnöten är en av mina personliga favoriter bland nötterna. Smaken är så himla god och jag skulle nog kunna äta hur många som helst om man inte blev så mätt på nötter!



Även om cashewnöten är en av de godaste enligt mig så är dess egenskaper lite sämre än andra nötter. Antioxidantinnehållet är något längre än i de nötter som har färg, men den har dock ett högt innehåll av järn, folsyra och magnesium. Fettinnehållet består till största del av enkelomättade fettsyror och proteinhalten ligger på 15 gram per hundra gram cashewnötter.

Cashewnötter brukar jag använda i mellanmålskakor. Brukar variera dem med olika smaker, men här hittar du recept på dem med pepparkakssmak.

Kram / Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0