Njut av en pizza!

Hej

Kommer ni ihåg hampapastan som jag gjorde för ett tag sen? I söndags fick jag en idé om att jag skulle kunna använda den som en pizzabotten, sagt och gjort så blev det så!





Till en person: vispa 2 äggvitor till ett fluffigt skum och blanda försiktigt ned 2 msk fiberhusk, 70 gram phiadelphiaost och lite pizzakrydda. Smeta ut degen i en cirkel på en plåt och grädda i ugnen i 10 minuter på 150 grader. Ta ut och häll på tomatsås, skivad mozzarellaost, riven prästost och pizzakrydda. Grädda ytterligare några minuter i ugnen på 225 grader tills osten har smält. Ta ut och lägg på rocculasallad, parmaskinka och paprika! Mums säger jag bara :)

Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Julia

haha men åhh emma, här sitter jag och är så hungrig så jag gråter snart så lägger du upp detta!!! Ser så sjukt gott ut!

2012-05-10 @ 17:20:13
URL: http://juliabarremyr.blogg.se/
Postat av: Daniel

Hej Emma!



Först, jätte trevlig blogg. Ser att du är lite som jag. Dvs, gillar matlagning och allt därtill :) Pizzan ser ju fantastisk ut. Finns du på onlinepizza kanske? :) Annars vore det kanske en idé, haha.



Ha det bra!



/Danne

2012-05-10 @ 19:01:21
URL: http://danielsundqvist.myshowroom.se/
Postat av: rahwa

Vad skulle kunna ersätta fiberhusk? Och varför är fiberhusk ett bra alternativ?

2012-05-10 @ 19:05:55
Postat av: Emma

Sv till Rahwa: fiberhusk är ett glutenfritt alternativ i bak och matlagning. I och med min IBS så försöker jag undvika endel gluten och välja glutenfria alternativ när jag kan för då mår magen bättre! Fiberhusken kan du ersätta med mjöl!

2012-05-10 @ 19:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0