Lite kvällstankar från mig

Hej vänner

Jag har varit på Sats hela eftermiddagen idag. Jag körde först ett riktigt tungt benpass och släpade mig sedan in i duschen alldeles skakis i benen. 80 kilo benpress satte spår vill jag lova! Jag hann sitta en stund i bastun och njuta och har sedan kört träningsvägledning resten av eftermiddagen/kvällen. Det är lika givande och spännande varje gång. Idag hade vi flera stycken som aldrig i hela sitt liv hade tränat förut, och det är så häfigt att se dem ta steget in i träningsvärlden. Här handlar det mycket om att locka fram motivationen och stärka deras självförtroende, för att ta steget att gå till ett gym för första gången kan vara ett mycket svårt steg. Så tillsammans börjar vi lixom på noll med dessa människor och då kan det ju bara bli hur bra som helst! Tänk vilka framsteg de kan göra!

Jag och Lena har även hunnit med ett avslutande utvecklingssamtal och jag måste bara få berätta lite om all positiv feedback jag fick! Det är ju alltid roligt att höra att folk är nöjda eller tycker om det man gör, men Lena sa så många fina ord om mig att jag blev alldeles generead. Hon tyckte att jag visade stor potential inom arbetet med hälsa och träning och att jag var som gjord för att arbeta med människor. Min positivitet, glada humör, omtänksamheten, samt min förmåga att se andra människor var egenskaper som hon tryckte lite extra på. Det enda hon ville att jag skulle jobba lite mer på var min egen förmåga att tro på mig själv. Och jag kan erkänna, jag hade lite svårt att inse att det var mig hon pratade om och inte någon annan. Visst gör jag alltid mitt bästa, men jag kan många gånger tycka att andra är bättre än mig och då ta ett steg tillbaka och hamna i bakgrunden. Det är något jag ska försöka jobba på!



Nu ska jag baka lite godsaker som jag ska ha med mig på fredag då det är sista dagen på Sats. Tänkte överraska mina goa kollegor där med mina hemmagjorda kokosbollar och en kladdkaka.

Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Pelle

Du klarar allt du vill=)

2012-05-09 @ 23:24:16
Postat av: Victoria

Sv: Ja, det är inte kul... Varför fick du inte dricka? :)

2012-05-10 @ 07:36:45
URL: http://frukostera.blogg.se/
Postat av: elsa

Du borde verkligen ta åt dig, för du är verkligen precis så omtänksam, positiv och vänlig :) Det är en enorm tillgång om man ska arbeta med människor.

2012-05-10 @ 17:37:22
URL: http://elsa89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0