Kokosgryta med tonfisk, champinjoner och broccoli

Hej kära ni 
 
Hur mår ni? Visst är det härligt att det börjar närma sig jul? Jag tycker genast att jag känner mig lite piggare och gladare när jag vet att vi får lysa upp vintermörkret med alla juleljus. Som ni ser i bakgrunden har jag fått upp julgardinerna i veckan, jag har dock inte tjuvstartat med att tända några stjärnor eller ljus - nej det håller jag stenhårt på första advent :) Men julstädningen och pyntet är gjort och jag är redo att starta julmånaden - älskar julen!
 
 
Dagens middag blev ett sånt där enkelt släng ihop - men inte mindre gott för det. Killen var först skeptisk till tonfisk, men det slutade med att båda två skrapade grytan för att det var så gott! Hehe.
 
 
Ingredienser:
200 gram tonfisk
10 champinjoner
1 broccolihuvud
1 burk kokosmjölk
1-2 tsk curry
Örtsalt, chilipeppar och svartpeppar
 
Skiva champinjoner och skär broccolin i mindre buketter. Stek champinjoner, broccoli och tinfisk tillsammans i kokosolja. Krydda och häll sedan på kokosmjölk. Låt puttra en stund. Servera med ris/ quinoa/ bulgur/ mathavre eller liknande.
 
 
Nu ska jag fixa lite inför imorgon då jag har lite företagsplanering på agendan!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Elin

oj vad lite du äter :o

Svar: Det som ligger på tallriken är bara första portionen, jag tar mig oftast mer än det som syns på bloggen!
Emma Barremyr

2012-11-30 @ 17:39:32
Postat av: Andrea Carlsson

Hej! Testade detta receptet till middag idag och måste bara säga att det va supergott! Min mamma som aldrig riktigt gillat fisk frågade om vi inte kunde göra det imorgon igen, så det va ett bra betyg :)

Jag är en trogen läsare och alla dina tips och recept är alltid lika uppskattade :) Din blogg är absolut min favorit så vill bara tacka :)

Ha det så bra!

Svar: Nemen så roligt att höra :-) Din kommentar gjorde mig oerhört glad, tack för den! Roligt att höra att du gillar bloggen och att recepten går hem :)
Emma Barremyr

2013-02-13 @ 19:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0