Måndagsmyset

Hej igen 
 
Jag vill bara dela med mig av kvällens mys framför tv:n. Choklad is the shit, okej?
 
 
Vi bestämde oss för att vi var sugna på kladdkaka, och gjorde två olika varianter som vi serverade med keso respektive vaniljkvarg.
 
 
Den ena, lite sötare hittar ni recept på här (<--klick).
 
 
Den andra, som jag hittade recept på hos Sofie (<--klick) var lite mindre söt, men helt fantastiskt för det. Hallå? Det var ju choklad!!!!
 
Jag ändrade lite i receptet, men inte mycket. Vispade ihop 2 stora äggvitor med 1 msk kokossmör, 2 msk kakao, 1 krm vaniljpulver, 1 msk honung, 2 krm bakpulver och 1 dl blåbär. Hällde upp i en skål och micrade i tre minuter på högsta effekt. Sen var det klart! Vill man ha en sötare variant kan man såklart ta i mer honung!
 
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mm gott! Gjorde en chokladkaka med avokado o jordnötssmör härom dagen - smask! Man behöver ju inte alltid göra en supersöt variant liks för att den ska bli ordentligt smarrig ;)

2012-11-13 @ 07:47:00
Postat av: Vonskareng

...hihi inte anonym :)

Svar: Håller helt med dig! Bara chokladen finns där så är jag nöjd :) hihi! har du recept på den kakan? Lät himla god :D
Emma Barremyr

2012-11-13 @ 08:54:39
URL: http://vonskareng.blogg.se
Postat av: Li

Ååååh! testade denna alldeles nyss och den blev alldeles underbart god! Kommer helt klart bli en favorit när man är som mest sötsugen!

Svar: Vad roligt att höra :-)
Emma Barremyr

2013-02-25 @ 22:03:28
Postat av: jenny

vilken var godast? har beslutsångest till på fredag!;)

Svar: Den här --> http://emmabarremyr.blogg.se/2012/june/nyttig-kramig-och-snabb-kladdkaka.html :)
Emma Barremyr

2013-04-10 @ 18:54:25
Postat av: jenny

åh testade den nyss! guuud så god! smakade precis som kladdkaka, dock så använde jag havremjöl men det gick ju lika bra det ;) blir en till portion ikväll till fredagsmyset <3

Svar: Visst gör det, fast den bara är fylld med bra saker! Härligt att det funkade med havremjöl också! Hoppas att du har en fin helg!
Emma Barremyr

2013-04-12 @ 14:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0