Sockerberoende?!

Gokväll 
 
Under PT-utbildningen åt vi enorma mängder mat samtidigt som vi konsumerade en hel del sötsaker varje dag. Jag som inte är speciellt sötsugen av mig var sugen och hungrig i princip hela tiden!? Hjärnan gick ständigt på högvarv och kroppen jobbade hårt under dessa veckor. Sötsuget och hungern var tecken från kroppen att den behövde energi, i MASSOR! Choklad, smågodis, torkad frukt, naturgodis och annat gott åts dagligen vilket har resulterat i ett litet sockerberoende för min del...
 
 
Mmmm, choklad 
 
 
Har ätit godis i stort sett varje dag sedan jag kom hem, och även ikväll äts det godis här hemma, mörk choklad med kokossmak! Mums :)
 
Vad lördagsmyser ni med?
 
Men till veckan är det dags att ta tag i detta sockerberoende... Hehe.
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: lovisa

Å, samma för mig. Lever i en familj som kanske inte är hälso intresserad som jag, därför blir kanske man lockas lite extra ibland av sötsaker oftare än nödvändigt. Men men, ikväll blir det mums med ägg och räkor och avocado såklart, senare ost och frukt bricka, och min älskade choklad såklart love!

Svar: Det är helt naturligt! Det som är viktigast är att hitta en balans :) Lät som en fin kväll i matväg :)
Emma Barremyr

2012-11-11 @ 07:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0