Intervallträning och PT-pass med Sofie

Hej vänner 
 
Blir en sen update idag. Men bättre sent än aldrig, ellerhur? 
 
Idag tränade vi konditionsträning hela förmiddagen. Vi hann med att köra två pass var, samt agera PT två pass var. Jag och Madde jobbar i team och vi är grymma vill jag lova! Hehe. Jag fick agera kund och fick börja med att köra pyramidintervall på löpbandet, sen en grymt jobbig cirkel på det. Det är tuff träning vi pratar om och det börjar kännas rejält i kroppen. Sättet vi tränar på just nu är dock inte optimalt och inget jag vill att ni ska göra. Vi tränar mycket för att testa på allt som vi ska göra med våra kunder sen. Vilan och återhämtningen blir väldigt lidande. Träningen bryter ner kroppen och för kort vila gör att kroppen inte hinner byggas upp igen. Och det känns vill jag lova. Mina ben blir bara tyngre och tyngre och därför är det väldigt välbehövligt med en vilodag imorgon! Ja, imorgon är vi lediga igen. Jäklar vad skönt!
 
Idag har jag även haft Sofie som min "kund" i gymmet. Hon var underbar som ställde upp så att jag fick öva lite på min PT-roll. Det blir lite annorlunda än att öva med de andra kursdeltagarna. Det blev mer "på riktigt" med Sofie.
 
 
Sofie var grym och jobbade på jättebra! Hon var nöjd med passet vilket kändes kul för min del! Då lyckades jag alltså med min uppgift!
 
Nu är jag så trött att jag håller på att somna med huvudet i datorn. Vimsig är jag också, värre en vanligt faktiskt! Känner inte riktigt att jag har huvudet med mig?! Antar att det är lite mycket för tillfället. Så lite sömn och vila ska nog göra susen! BLir därför en tidig kväll idag!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Ja det var jättekul att ha dig som PT. Fick en massa bra tips. Idag t.ex. när jag körde ben på gymmet hade jag med både raka marklyft och bencurl på boll i passet, roliga övningar. Tänkte på en helt annan sak, vi gjorde ju raka marklyft men vanliga marklyft. De lärde jag mig i somras och är en favoritövning, den tränar ju så många delar av kroppen. Om man då har 3-splittat styrkeprogram efter muskelgrupper, när kan man då göra den övningen? :) Hoppas annars att det går bra på utbildningen!

Svar: Vad roligt att du gillade passet Sofie! Känns kul att kunna bidra med något! Om du ska köra marklyft skulle jag rekommendera dig att köra det i benpasset då det mest är benen som jobbar :)
Emma Barremyr


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0