Med planeringen kommer jag långt!

God morgon vänner 
 
I torsdags kväll förberedde jag all mat till ett 24-timmarspass på jobbet. Det blir mycket planering med alla små måltider jag äter, men det funkar. Jag har bakat melliskakor (<--klick) som funkar bra till fikat, köpte hem massa frukt, keso, kvarg och nötter som bara är att packa ner, blandade ihop ingredienser till en nyttig kladdkaka (fredagsmys!), lagade ihop en baconsallad samt en kycklingpytt (måste göra den igen så att ni också får recept - det blev verkligen sååå gott!). 24-timmar på jobbet kräver alltså sin planering med mat och det är så skönt när jag väl sitter där och kan njuta av allt det goda. Hehe. För det gör jag verkligen, njuter alltså! Mat är ju det bästa som finns och det är värt all tid och planering jag lägger ner :D
 
 
Till frukost idag hade jag i förväg blandat ihop alla "torra" ingredienser hemma, hällt upp de blöta (ägg) i en annan burk och packat ner i väskan. Idag blev det mumsiga morotskakamuffins. Du hittar recept på dem här (<--klick). Det var alltså bara att riva morot, blanda ihop de torra ingredienserna med de blöta och köra in i micron på högsta effekt ett par minuter och sedan var det klart! Perfekt, enkelt och gott :D
 
 
Har samlat på mig endel cupcakes/muffinsrecept nu och har därför gjort en ny kategori - Nyttiga cupcakes/muffins. Nu hittar ni dem lätt ifall ni vill testa!
 
Nu har jag en ledig lördag framför mig. Ååååh ♥ Jag ska börja dagen med ett gympass med mamma och Julia, ska bossa lite och köra skiten ur dem :D Sen ska jag hjälpa en vän med ett träningsupplägg och senare åker jag till Sunne för att spendera kvällen med mina svärföräldrar och pojkvän. Mysdag!
 
Kram / Emma

Kommentarer
Postat av: vonskareng

låter som en underbar dag! och frukosten ser jättegod ut!

2012-10-06 @ 10:51:27
URL: http://www.vonskareng.blogg.se
Postat av: mamsen

Ja idag känns det att jag har muskler i armarna, de är väldigt ömma :))

2012-10-07 @ 11:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0