Lagad mat och borttappad mat

Gokväll kära ni 
 
Jag har nu parkerat väskan i rummet hos mina släktningar här i Stockholm, packat upp, lagat matlådor för några dagar framöver samt bjudit familjen på min kära svärmors tacogratäng! Det känns skönt att vara i stan igen och imorgon kör vi igång med sista delen. Det ska bli så kul att träffa alla nyfunna vänner igen, få prata och lära ännu mer om det som är vårt stora gemensamma intresse, träning! Två intensiva veckor väntar dock och jag har ställt in mig på att det inte kommer bli mycket annat än sova, äta, plugga, träna. Jag ska ge allt nu för att kunna klara proven efter två veckor. Det kommer bli grymt, det vet jag, även om det kommer bli kämpigt med så intensiva veckor!
 
Iphonebild på mina matlådor - 3 lådor laxpytt med fetaost och 2 lådor kyckling- och quinoasallad.
 
Under veckan har jag sysselsatt mig med att baka mellanmål för att ha med under utbildningsdagarna. Mellanmålen blev olika sorters raw-foodbollar, mellanmålskakor samt nyttiga kokosmuffins och kladdkakemuffins. Men kan ni gissa vad? Jag hade packat allt i en kylväska som jag lyckades glömma på tåget idag! Well done Emma! Alltså vilken kladd jag är. Hittegods har inte öppet under helgen heller så imorgon på lunchen får jag ta mig en tur in till centralen för att se om någon har lyckats hålla fingrarna borta från mina bakverk. Hehe. Känner inte att jag bara kan låta det vara, jag vill ha allt mitt gotte till mellis! Håll en tumme för mig att jag hittar det är ni snälla?! 
 
Nu står Solsidan på och sen blir det en tidigt kväll!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Men vilken otur gumman, du som har lagt ner både tid och kärlek på dina mellanmål ;) Det är tur att huvudet sitter fast iallafall :) Försök att skruva ner tempot lite så ska du se att du får allt med dig nästa gång. Kram och lycka till!

Svar: Ja jag vet, där försvann dom! Fick inte tillbaka dem idag heller, så jag får lägga ytterligare energi på mellanmål nu... drygt!
Emma Barremyr

2012-10-14 @ 22:23:37
Postat av: Lisa

Kan du inte posta receptet på kladdkakemuffinsen?? Antar styrde är med en hälsosam twist ;)

Svar: Absolut! ska baka en ny sats när jag är hemma igen, så kommer det upp på bloggen då ;)
Emma Barremyr

2012-10-17 @ 15:30:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0