En fråga om frukost!

Hej 
 
Jag fick en kommentar på det här (<--klick) inlägget som löd:
 
"Oj vad gott det såg ut. Måste bara fråga hur mycket makrill, avokado tar du och vad mycket keso/kesella? Skulle också vilja äta en sån frukost, men vet inte vad mycket som är rimligt att ta av varje sak"
 
Hur mycket du ska äta till frukost beror på många saker, t.ex. hur gammal du är, hur mycket du tränar/ rör på dig, hur hungrig du är, sjukdomar mm. Jag kan tyvärr inte berätta för dig hur mycket du ska äta eftersom jag inte vet något om dig. När jag slängde ihop den där frukosten gick jag inte efter mått, utan på känsla, det gör jag för det mesta (om jag inte fixar ihop ett recept som jag vill dela med mig av till er). Jag äter alltid, alltid upp det jag lagat iordning (jag slänger inte mat, så är det bara!), ibland tar jag mig mer och ibland nöjer jag mig med det som är. Jag lider även om en sjukdom som heter IBS (du kan läsa mer om det i kategorin IBS/magproblem) vilket gör att jag inte äter alltför stora måltider. Dock måste jag äta mycket oftare nu och många mellanmål med jämna mellanrum. Jag brukar dessutom dela upp frukosten i två delar och äter gärna frukost nummer två ett par timmar senare.
 
Det viktigaste när du äter frukost är att du äter tills du blir mätt och belåten. Frukosten är den viktigaste måltiden på hela dagen och hela du behöver energi för att orka med. Lär dig därför att lyssna på din egen kropp och ge den vad de vill ha så kommer du må bra och orka prestera!
 
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Bra skrivet :D Jag brukar också få sådana kommentarer om hur mycket man "bör" äta men det beror ju på personen precis som säger!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0