Glass i stora lass

Hej vänner 
 
Någon som är glassugen såhär års? Jag blir iallafall väääldigt sugen på glass när vårsolen börjar gassa. En kallglass i den varma solen är aldrig fel :)
 
Frusen banan är en perfekt ingrediens till en god glass. Igår gjorde jag tre olika varianter som vi avnjöt till lördagsmyset! En med smak av krossad kokoschoklad, en med smak av vanilj och en med smak av hallon och lakrits.
 
 
Banan och krossad kokoschoklad
1 frusen banan
1 dl kokosmjölk (det tjocka)
50 gram 70% kokoschoklad
 
Mixa till en glassig konsistens!
 
Vaniljglass:
1 frusen banan
1 dl kokosmjölk (det tjocka)
1 tsk vaniljpulver
 
Mixa till en glassig konsistens!
 
Hallon- och lakritsglass: recept finns här <--(klick)
 
 
Njuuuut av glass!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, bananglass måste nog vara bland det bästa som finns! Eller tja, det är nog all glass vill jag påstå;)
Sluligen måste jag säga att älskar din blogg emma! Du verkar vara en så ytterst trevlig ocg livlig person och har inspirerat mig massor när det kommer till mat och hälsa.

Svar: Håller med, glass <3 Tack för din kommentar - den värmer otroligt mycket!
Emma Barremyr

2013-04-07 @ 14:37:53
URL: http://chilisausegirl.blogg.se
Postat av: Annie

Ja glassuget kommer definitivt springande nu när solen visar sig ;)

2013-04-07 @ 14:42:22
URL: http://liveitloveit.shapemeup.se
Postat av: Minna

Åh jag brukar äta det nästan varje kväll! Smaksättningen är oftast carob/rå kakao och sedan brukar mojsa ner hembakad banankaka,mullbär, rostad kokos, hackad choklad, pekannötter,quinoapuffar, jordnötssmör och ibland frusna körsbär - möjligheterna är ju oändliga! Det blir lite som en egen Ben & Jerrys! ^_^

Svar: Ja, verkligen! Så många möjligheter! Mums :D
Emma Barremyr

2013-04-07 @ 16:53:49
Postat av: Sandra

Hej Emma! Har blivit väldigt inspirerad av alla recept du lägger upp och testade att göra dina proteinbars med choklad smak och dom blev supergoda. Dock blev mina mer som brownies, dina ser mer kompakta ut men supergoda som sagt! Det jag tänkte fråga var att jag började att dricka protein för inte så länge sen, One Whey jordgubb vitchoklad. Sedan blev jag sjuk i influensa och under den tiden drack jag det inte och nu när jag börjat kunna träna igen och dricker det så mår jag illa efter att jag druckit det. Upplevde aldrig det i början och undrar vad det kan bero på. Är dålig på att komma ihåg att äta för jag upplever sällan att jag känner mig hungrig och det var största anledningen till att börja. Men jag antar att om jag bättrar mig på att äta efter mina träningspass så behöver jag inget proteinpulver? Tack för en superbra och inspirerande blogg! Kram Sandra

Svar: Hej Sandra! Om det inte framgått här i bloggen så är jag inget stort fan av just proteinpulver. Ska man dricka det ska man veta varför och inte göra det bara för att alla andra gör det. Självklart är det viktigt att få i sig protein vid mellanmålen och tillsammans med kolhydrater är proteiner det viktigaste efter träning! Och genom lite planering kan vi absolut få i oss den mängd protein vi behöver via kosten! Proteinpulvret kan tas som ett komplemet när det krisar! Hoppas att du kände att du fick svar på din fråga! Kram
Emma Barremyr

2013-04-07 @ 17:02:36
Postat av: Beatrice, mamma till Devin och Lili ❤

Spännande!

2013-04-07 @ 18:29:55
URL: http://beabus87.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej Emma! Vill tacka för superbra tips och daglig inspiration. Har en liten fråga som du kanske kan svara på, jag har gått från att inte träna alls till tre gånger i veckan och nu nästan varje dag (började för en över en månad sen med träning). Eftersom jag tränar så mycket nu funderar jag på detta med proteinpulver, är det bra att ta det eller är det något man börjar med när man tränat längre tid än jag?

2013-04-07 @ 18:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0