Inte enligt planerna och kycklingpizza

Hej 
 
Måndag - en dag som inte riktigt blev som den skulle. Jag skulle ha hoppat på tåget som vanligt i förmiddags, men tåget var inställt och istället fick jag hoppa på en buss och resan till stan tog det dubbla, alltså 3 timmar. 
 
Jag får lite lätt panik när jag har saker uppbokade och jag vet att andra dabbas av det. Nu fick jag boka om två PT-kunder (det var inga inga problem, men ändå) och skynda hem för att äta lunch och sedan bege mig mot gymmet och resterande kunder. Jag hatar att stressa, men det blir så ibland.
 
Men vad ska man göra i såna här tillfällen då?
 
Eftersom saker och ting var som det var, var det ju ingen idé att stressa upp sig över det. Jobbet jag tänkt göra på tåget (inget internet på bussen) får fint vänta tills imorgon och likaså mina PT-kunder som jag inte hann med idag. Istället satt jag på bussen och vilade, lyssnade på musik och tittade på regnet utanför. Ska inte säga att jag skrattade av lycka och inte surade lite för att det inte gick enligt planerna (för det gjorde jag, en liten stund, tills jag kom på mig själv vilket slöseri med energi det var).
 
Det var alltså ingen idé att lägga fokus och energi på det jag inte kunde göra något åt! Så jag lade det åt sidan och la istället energi på lite härlig musik och tänkte på hur mysigt det var att åka buss när det regnade (även om det kröp i benen sjuuukt mycket sista timmen - ni vet jag kan inte sitta still så länge för då somnar benen). 
 
Efter en eftermiddag/ kväll i gymmet (dock utan egen träning, den uteblev också idag och jag fick en oplanerad vilodag såhär i början på veckan, fint) med mina fina och duktiga kunder har jag nu placerat rumpan i soffan med en snabbt ihopslängd pizza med kyckling, banan och kiwi!
 
 
Ingredienser:
2 äggvitor
1/2 dl turkisk yoghurt
2 msk pofiber
1 msk mandelmjöl
1/2 msk torkad basilika
Örtsalt
 
Sätt ugnen på 200 grader. Elvispa äggvitan till ett fluff och rör sedan i resterande ingredienser. Smörj en bakplåtspappersklädd plåt med kokosolja och smeta ut pizzadegsfluffet i en cirkel och kör in i ugnen tills den får färg (10 min? Glömde kolla tiden). 
 
Pizzan toppades sedan med pestotomatsås (2 hackade soltorkade tomater i olja, 2 msk tomatpuré, 1 tsk pesto och 2 msk vatten, kyckling stekt med örtsalt och pepparmix, banan och prästost. In i ugnen ytterligare några minuter tills osten smält. Skivade sedan på kiwi som smakade fantastiskt gott till.
 
 
Mums, mums, mums :D
 
Hoppas att ni har en fin måndagskväll!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Älskar Emmas blogg!!!

Vad är pofiber för nåt?

Svar: http://www.semperglutenfritt.se/glutenfria-produkter/mixer/pofiber :)
Emma Barremyr

2013-04-29 @ 20:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0