Middagspausar

Hej godingar 
 
 
Lång dag i gymmet innebär att jag äter middagen på plats! En köttsfärsröra gjord på älgfärs, kokosmjölk, jordnötssmör, rivna morötter, lök, massa chili, pepparmix och örtsalt, tillsammans med rött ris (muuuuums) och classic wok (överbliven mat från gårdagens middag blev alldeles kanon i matlådan idag)!
 
Det här med rött ris tycker jag att vi bör reda ut!
 
HAR NI SMAKAT?
 
Om inte rekommenderar jag er att snarast göra det då det är helt tokgott. Det smakar mycket mer och ett plus i kanten är att det bidrar med färg! Det gör mig lycklig - all färgglad mat gör mig lycklig!
 
Det är också en rolig variation till allt det vita - ni vet pastan, couscousen, riset, potatisen osv...
 
Det ger mer antioxidanter, fibrer. vitaminer och mineraler!
 
Det mättar också bra!
 
Enda lilla minuset är att det ska kokoa i 40 minuter, men med lite framförhållning i planeringen är det ju inget problem!
 
 
Har precis betat av sista PT-kunden och ska nu sätta mig med lite dokumentationer och förberedelser inför morgondagen, som är full mellan 8.00-16.30! Phu, men kul är det! Två nya kunder idag har gett mig en hel del att göra + att jag ska jobba uppe i Torsby under slutet av veckan!
 
Tråkigt nog ringde de från Drivhuset och talade om att föreläsningen som jag skulle haft nästa vecka inte blir av då kursen blivit inställd. Tråkigt, men samtidigt skönt då jag verkligen har fullt upp med allt annat nu.  Hoppas att jag får chansen att komma igen lite längre fram! Jag har ju nästan allt material färdigt, så lite snopet känns det! Jaja, så är det i livet - det blir inte alltid som man tänkt sig (jag har ju fått kräva ner mig lite extra i löpträningen, vilket ändå har givit mig en hel del) :D
 
Hoppas att ni har en fin tisdagskväll!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Elvira

Då så nu har vi veckans blogg att delta i! Vill du nå våra 200-600 unika besökare per dag?

2013-04-16 @ 18:30:42
URL: http://Klaraelvira.blogg.se
Postat av: Malin

TACK för en superbra blogg! Jag har suttit flera kvällar nu och skrivit ner massa recept! Har även hunnit med att provat flera recept, och det har smakat toppen! Inte ofta man hittar en så inspirerande och bra hälsoblogg! Har till och med klickat hem massa ingredienser som jag aldrig trodde jag skulle ha i mitt skafferi! Mvh Malin

Svar: Tack för din kommentar! Den värmer otroligt mycket! Du är välkommen till min blogg och jag hoppas att du kommer trivas :)
Emma Barremyr

2013-04-16 @ 19:07:03
Postat av: kate

Hej emma , jag har lite frågor kring det här med alla dieter / koster? Du är ju utbildad och vet vad du pratar om och det handlar lite om allt mellan köttskandaler och fusk till vad som egentligen är sant om raw food eller vegansk? Läs gärna mitt senaste inlägg, har lagt upp flera artiklar om det också.. Det är ganska intressant..

Svar: Intressant inlägg! Jag är inte så insatt i dieter då min kostfilosofi handlar om att äta bra och näringsrik mat (ekologiskt och närodlat i den mån det går). Vad gäller kött så köper vi sällan just kött. Nötköttet vi äter kommer från mina svärföräldrars granngård och älgköttet jagar min kille. Annars brukar vi köpa fisk, kyckling och skaldjur, kanske fläskfilé någon gång, men ytterst sällan. Det känns bra att veta vart köttet kommer ifrån och att djuren har fått gå fria och beta och matas med bra mat. Blev lite sugen att kika på dokumentärerna du tittat på. Ska göra det om jag får tid. Tack för tipset!
Emma Barremyr

2013-04-16 @ 21:52:13
URL: http://kateiemarzani.se
Postat av: Sandra

Hej! Först, tack för en underbar och inspirerande blogg. Jag jobbar vaken natt, ungefär 12 nätter i månaden. Jag tycker det är så svårt att veta hur man ska lägga upp kosten på natten. Ungefär 01.30 brukar jag kunna äta. Jobbar 20.00 till 7.00. Har försökt hittar något bra skrivit om nattarbetare men inte hittat något så testar därför att fråga dig :)

Svar: Du får gärna ta kontakt med mig för att få hjälp med ett anpassat kostupplägg! Är du intresserad - skicka ett mail till [email protected]! Annars kan jag rekommendera boken kroppen kosten och klockan --> http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9185225711 :)
Emma Barremyr

2013-04-16 @ 21:57:03
Postat av: Hanna

Det tar cirkus 40 minuter för potatis att koka, så det borde ju verkligen inte vara ett problem om det är någon som tänker så.
Ska försöka övertala mamma att köpa med sig hem, hihi! ;)

Svar: Du har helt rätt! Gör det, för det är verkligen värt att testas :D
Emma Barremyr

2013-04-17 @ 16:52:10
URL: http://trytobehappy.blogg.se
Postat av: Isabella

Hej. Jag älskar din blogg den är otroligt inspirerande. Har ett TIPS hur du ska kunna utnyttja din tid till fullo när du lagar mat. Känner du till tupperware? Jag har deras riskokare och silikonformar och massa massa mer som man använder för att laga maten i MICRON :) du sparar tid och el och som du säkert redan vet är mineraler vattenlösliga och i tupperwares microproduktet finns kondens lock så det ångas knappt inte bort någit vatten alls så det blir nyttigare att tilllaga i micron speciellt i deras ångkokare :) kolla in tupperware.se eller ställ frågor till mig om du blev nyfiken :)

Svar: Tack för tipset :)
Emma Barremyr

2013-04-18 @ 10:48:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0