Middagstips med kyckling och kokos-curry-sås

Hej finisar 
 
Efter en lång dag innehållande PT-kunder, eget intervallpass, jobb med träningsupplägg, presentshopping, veckostädning av lägemhet, packning och tågresa upp till Torsby  har jag nu anlänt hemma hos mamsen och papsen! Imorgon gör jag ett 24-timmarspass till på lördag innan jag äntligen packar in mig i bilen och åker upp till fjällen en vecka med familjen. Ska bli så underbart! 
 
Men innan det ska jag även hinna med lite bebisgos hos min fina vän Hannah som gått och blivit mamma för andra gången under veckan! Bebismys och bästa tjejerna ser jag fram emot på lördag innan det bär norröver på söndag!
 
Ikväll bjuder jag på ett gottigt kycklingrecept, såsen är UNDERBAR!!!
 
 
Ingredienser:
Kyckling
Kokosolja
Vitlök
2 dl kokosmjölk (extra krämig)
1-2 tsk curry
2 msk jordnötssmör
Ingefära
Chilipeppar
Salt
 
Sätt ugnen på 225 grader. Skär upp kyckling som du smörjer in i kokosolja. Salta, peppra och pressa vitlök över kyclingen. Sätt in i ugnen. Koka under tiden quinoa, matvete, bulgur eller liknande och gör såsen. Såsen kör du genom att blanda ihop kokosmjölk med jordnötssmör, curry, torkad ingefära, chilipeppar och salt efter smak. Ät allt tillsammans med en god och färgglad sallad.
 
Mums!
 
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Mirja

Du är fär duktig som hinner med sååååå mycket lilla gumman.....

2013-04-04 @ 20:35:54
Postat av: Linda

Mmm den där såsen ska jag allt ta och göra nångång! Vekar suuupergod!

Svar: Gör det, den var såå god :D
Emma Barremyr

2013-04-04 @ 20:40:04
URL: http://harligavardag.com
Postat av: Hanna

Din blogg är sååå bra! Har testat blomkålspizzan, proteinbarsen, kokosköttfärsen och lyxchokladen på bara två dagar och allt var jättegott. Fortsätt såhär! Kramar :)

Svar: Tack snälla söta vad glad jag blir av att höra det! KRAM
Emma Barremyr

2013-04-04 @ 20:51:05
Postat av: E

Hej! Jag vill bli smalare, men vikten bryr jag mig inte om. Har ätit nyttigt sedan ungefär december, fast har ätit godis och sötsaker vid kalas, påsk och några andra gg. Mitt midjemått är ca 72-73 och det har inte förändrats alls sen jag började äta nyttigt. Äter 5 mål om dagen (frukost,lunch,mellanmål,middag,kvällsmål), tränar konståkning 7 gg i veckan, joggar 1-3 gg per vecka och 4 h gympa i skolan per vecka. Vad gör jag för fel? Skäms verkligen över min mage...

Svar: Du tränar hemskt mycket snälla vännen! Jag blir orolig när jag läser sin kommentar och vill bara säga till dig att inte fokusera så mycket på det du inte gillar. Älska dig själv och din kropp istället! Du är fantastisk och fin som du är! Kom ihåg det. Skäms inte över din mage, älska den istället!
Emma Barremyr

2013-04-04 @ 20:57:59
Postat av: Eva

Ska prova sasen, kanske med tempeh och nagot annat :) Later gott och enkelt iaf!

Svar: Hoppas att du gillar den :)
Emma Barremyr

2013-04-05 @ 08:15:42
URL: http://envirodiet.wordpress.com
Postat av: Wilma

Har sett en hund på några bilder och har några frågor om den skulle vara kul om du kunde svara på dom:
Ras?
Namn?
Är det din och isåfall hur hinner du med den?
Tack för en superblogg! Du har hjälpt mig genom mycket<3!
Kommer följa den så länge den är igång:)
Kram

2013-04-05 @ 09:19:05
Postat av: Zelda

Lagade kyckling med denna såsen igår och vi båda tyckte det var riiiiktigt gott :)

Svar: Vad roligt att ni gillade det :)
Emma Barremyr

2013-04-07 @ 10:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0