Mondaymugcake

God morgon 
 
Måndag och vi har en ny vecka med nya utmaningar och möjligheter framför oss! Jag gillar det, och jag gillar måndagskänslan! Denna veckan väntar dessutom massa roligheter blandat med PT-jobb och det pirrar i magen när jag tänker på vad jag har att se fram emot. I eftermiddag ska flera PT-kunder betas av och likaså tisdag förmiddag. Imorgon kväll är det Valborgs- och födelsedagsfirande för min bästa vän Ida med tjejgrillkväll och mys. På torsdag hoppar jag och killen på tåget till Stockholm för hotellvistelse, shopping och Bruce Springsteen. Ska förshoppningsvis hinna med att träffa min fina PT-kompis Madde också innan vi åker hem på lördag! Massa kul och lite ledig tid ska bli underbart 
 
Men nu till dagens frukost som intogs på jobbet - kokos- och jordnötsmugcake med hallonkesokvarg.
 
Snabbt, enkelt och sååå gott :D
 
 
Ingredienser:
1 dl havregryn
1/2 dl kokosflingor
1 mosad banan
2 äggvitor
1 msk jordnötssmör
1 krm bakpulver
En nypa salt
 
Blanda ihop alla ingredienser och häll upp i en skål. Micra på högsta effekt i 3-4 fyra minuter (tills kakan har stelnat) och vänd sedan upp på ett fat. Jag toppade med min hallonkesokvarg (hallon+keso+kvarg).
 
 
 
Nu ska jag åka hem till en kund för konsultation som ska köpa kost- och träningsupplägg innan jag hoppar på tåget ner till Karlstad.
 
Ha en fin måndag!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Fasen, jag älskar din blogg, men det råkar alltid vara vid lunchtid när jag är vrål-hungrig som jag kikar in här, och det är inte rättvist att se allt gott du lagar när en annan ska käka makaroner ;P

Svar: Haha, vilken osis att det är vid lunchtid då. Du får kika in och hämta lite inspiration till nästa matlåda :) Kul att du gillar bloggen!
Emma Barremyr

2013-04-29 @ 12:34:12
URL: http://carryonwaywardson.blogg.se
Postat av: Ellinor

Oh, så du/ni skall också till Stockholm i helgen!? Nog för att det kommer att vara tusentals och åter tusentals människor i Brucevimlet, men kanske att vi springer på varandra ;)

Svar: Ååh, det skulle vara skoj om vi sprang på varandra :) vem vet, du får hojta till om du ser mig (själv är jag fruktansvärt dålig på ansikten - skäms lite), för det skulle som sagt vara kul :)
Emma Barremyr

2013-04-29 @ 13:10:37
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: fruwidlund

Hej! Måste bara säga en grej här kände jag. Något konkret som du gör väldigt bra och som jag vill uppmuntra dig att fortsätta med. Du delar nämligen med dig av recept som är hejdlöst enkla egentligen. Oftast är det inget konstigt som chokladproteinpulver, vassle, etc. Inget fel på dessa produkter, men många har inte det hemma. Och det är väldigt skönt ibland att gå in på en blogg, se ett recept och inse att jag har allt hemma, jag kan göra det där på en gång.

Och bara för att det är enkla recept med enkla ingredienser så betyder ju inte det att de inte är goda/spännande/etc. De är snarare supergoda och roliga att testa.
Så ja, konkret uppmuntran här! Kram

Svar: Vad du är söt! Tack snälla - det gör mig otroligt glad att få feedback som denna kommentar! Min melodi är just att det inte ska vara massa konstiga proteinpulver och liknande i maten - den ska vara clean och enkel, och det är roligt att det uppskattas! Kram på dig
Emma Barremyr

2013-04-29 @ 13:30:31
URL: http://fruwidlund.blogg.se/
Postat av: Ellinor

SV: Jag skall hålla utkik. Det är ju typ bara 64,999 andra ansikten att hålla reda på ;)

Svar: Haha, det låter bra! Ska hålla utkik jag också :D
Emma Barremyr

2013-04-29 @ 14:41:32
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Charlotte

Vilken bra blogg du har, blir super inspirerad! Har en fundering, hur tänker du kring kalorier, som den här mognaden tex (som ser så god ut) som innehåller massa nyttigheter men ändå väldigt många kalorier?

Charlotte

Svar: Vad roligt att jag inspirerar dig! Kalorier tänker jag inte på :) Jag tänker på att få i mig näringsrika och hälsosamma livsmedel som ger mig energi och glädje :D
Emma Barremyr

2013-04-29 @ 20:35:16
Postat av: Anonym

Åh, denna måste jag testa! En fråga bara.. Jag gillar inte kokos. Tror du det går bra att bara utesluta kokosen och kanske tillsätta lite mer havregryn? :)

Svar: Det funkar absolut :D
Emma Barremyr

2013-04-30 @ 10:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0