Motivationen finns inte alltid där, men viljan!

Hej vänner 
 
Ibland kan det här med vardagsmotion inte alls kännas kul, som att gå eller cykla till jobbet när det regnar. Oftast är jag motiverad och går in med positiv inställning till det mesta, jag har lärt mig att allt blir mycket enklare och gör att jag mår bättre då!
 
Igår hade jag ingen som helst lust att GÅ till jobbet. Det regnade, blåste och var allmänt grått och trist. MEN jag satte på mig regnkläderna och gick ändå. Och som alltid kom jag fram till jobbet piggare och gladare än vad jag lämnat hemmet. Den friska luften och rörelsen gör att jag kan fokusera bättre och att jag inte blir trött.
 
Tänk att något så skönt som en promenad kan vilja prioriteras bort?
 
Visst kan det kännas motigt att komma iväg till träningen eller att utföra vardagsmotionen ibland, men känslan när vi väl kommer ut/ iväg och efteråt är ju oslagbar. Vem gillar inte den känslan? Jag undrar varför den känslan kan glömmas bort ibland?
 
Dock tror jag att det är mänskligt att ha dippar i motivationen och då gäller det att ha viljan att fortsätta - det är det som gör oss starkare och håller oss friska!
 
Tror ni inte också det?
 
 
På med det glada humöret fast det regnar och är kallt, promenaden gör ju fortfarande sitt och får mig att må lika bra som vanligt, lite regn har ju ingen dött av - och "what doesn´t kill you makes you stronger!"
 
Kram / Emma.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Visst tar det emot de morgnar då det regnar (eller som tidigare snöade). Men då jag inte har någon bil har jag heller inget alternativ. Bara att ta på sig regnkläderna och gå/cykla ner till jobbet. Som tur är har jag inte så långt och väl på plats känns det väldigt bra. Det är tacksam vardagsmotion som jag verkligen inte skulle vilja vara utan!

2013-04-30 @ 12:58:13
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: cicci

Det stämmer verkligen! Idag tänkte jag lämna cykeln vid skolan och ta bussen hem men då tänkte jag på känslan då man kommer hem och visst är den alltid värd det!:)

Svar: Visst är det så! Härligt att du valde cykeln :)
Emma Barremyr

2013-04-30 @ 15:12:58
URL: http://bingle.blogg.se
Postat av: Antonia

Tar mig inte tiden att kommentera så ofta men vill bara säga att du skriver såå bra! Alla dina inlägg är verkligen läsvärda, och du lyckas alltid med att ha en sån positiv inställning :) det smittar av sig! Och alla fina bilder och recept är guld! Fortsätt som du gör för det gör många människor glada :D

Svar: Tack för din fina kommentar, det värmer att höra att du gillar det jag gör och skriver, så tack! :) Kram på dig
Emma Barremyr

2013-04-30 @ 17:09:32
Postat av: Annah

Du är så vacker och ser så pigg och fräsch ut, till skillnad från en annan som verkar sitta här med bihåleinlfammation... suck...

Ha en härlig helg!

Svar: Ååh, tack sötis! Tråkigt att du verkar ha dragit på dig bihåleinflammation. Skickar lite kryapådigkramar :) Hoppas att du haft en fin helg du med!
Emma Barremyr

2013-05-04 @ 06:42:09
URL: http://elsklingen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0