Påskmaten och firandet

Hej finisar 
 
Har ni hunnit njuta något av påsken i helgen? Ätit mycket god mat? Godis?
 
Jag har ju som sagt jobbat en hel del, men var ledig hela lördagen då påsken firades med de närmsta i familjen. Vi åt god mat, umgicks, spelade spel och åt massa godis. Det hör påsken till, även om det inte blir några mängder för min del. Jag njuter mest av choklad och lakrits (som vilken annan helg som helst egentligen). Det bästa är ju förstås den goda maten, JAG ÄLSKAR BUFFÈMAT!
 
Och på påskbordet hittar vi mycket bra mat. Jag hade slängt ihop en härligt färgglad sallad och det bjöds på både varmrökt och kallrökt lax, sill, kyckling och en gudomlig omelett med svampstuvning som morfar lagat till.  På bordet stod även ost och kex, en brietårta, en skaldjursceesecake, bröd, skinka och såklart mängder med ägg
 
Efter två påfyllningar var magen mer än mätt och belåten!
 
 
 
Mina två systrar (Lina och Julia), Martin (Linas pojkvän) och Pelle (min kille).
 
 
 
 
 
 
 
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Mysigt ni haft det! :) men julmust? ;)

Svar: Haha, ja vi är inga "drickdrickare" i våran familj... så det blev julmust kvar från jul istället för påskmust.. same, same :D
Emma Barremyr

2013-04-01 @ 14:04:53
Postat av: Anonym

Hej! Jag har en fråga som jag hoppas du kan svara på. Jag har ätligen kommit igång med löpträningen igen och känner mig superpeppad. Är det okej att springa 6 km/dag utan vilodag. Det ger mig så mycket energi! Jag kan tillägga att det inte är något högt tempo jag springer ungerfär 6,3 min/km. Är noga med att äta både för och efter träning, och än så länge känns det bara bättre och bättre i kroppen. Mitt delmål är att springa en mil under 55 min. Har du några råd?

2013-04-01 @ 16:28:36
Postat av: Sara - Hold on be strong

Härliga bilder!!

Svar: tack :)
Emma Barremyr

2013-04-02 @ 06:25:18
URL: http://saraleasofia.blogg.se
Postat av: Ellinor

Jag har haft en riktigt härlig helg. Inte så påskig dock (är inte mycket för det där med högtider och traditioner), men har ändå haft chansen att njuta av de extra lediga dagarna, det vackra vädret och tid tillsammans med nära och kära.

Svar: Det låter som en bra helg. Att få tid med nära och kära, njuta av fint väder och ledighet är det allra bästa! Kram på dig!
Emma Barremyr

2013-04-02 @ 10:35:28
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Veronika

kul inlägg :D

Svar: Roligt att du gillade :D
Emma Barremyr

2013-04-02 @ 13:52:12
Postat av: Angelica - Vardagsliv med LCHF

Vad fint dukat! :-)

Svar: Tack :D
Emma Barremyr

2013-04-03 @ 14:32:33
URL: http://vardagslivmedlchf.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0