Pizza med blomkålsbotten

Hej finisar 
 
Veronica tipsade för ett tag sen om en pizzabotten som jag blev himla sugen på att testa. En pizzabotten med blomkål. Har ni testat det?
 
Om inte så borde ni göra det. Det var verkligen så jäkla gott!
 
 
Pizzabotten (2 personer):
1 blomkålshuvud
1 ägg
1 bit chevre (ungefär 100g)
lite salt
oregano

Riv eller mixa den färska blomkålen fint till en risliknande konsistens. Koka blomkålsriset i 4-5 min. Sila av vattnet och pressa ur så mycket vätska det går (viktigt). Blanda sedan i chevre, ägg, salt och oregano. Blanda ordentligt. Smeta ut på en plåt med bakplåtspapper. Grädda på 225 grader i ca 40 min tills bottnen har fått lite färg.
 
Därefter toppar du med vad du vill. Vi slängde på passerade tomater, riven prästost, skivade champinjoner, hackad ananars och pizzakrydda, och körde in i ugnen ytterligare några minuter tills osten smält och fått lite färg. Därefter toppade vi med ytterliagre lite skivade färska champinjoner, parmaskinka, roccula och coctailtomater!
 
Så jäkla gott! Denna pizza måste ni testa! Vi kommer göra den flera gånger om då Pelle utbrast - "godaste pizzabotten jag har ätit". Och då mina vänner är det bra!
 
 
 
Vilka är era favorittoppings på pizzor?
 
Ge mig lite inspiration till nästa pizzabak!!!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag älskar kronärtskocka på pizza, gillar du kronärtskocka borde du testa!! Annars är ju musslor och kräftstjärtar en hit tycker jag :)

2013-04-01 @ 18:40:40
URL: http://fruwidlund.blogg.se
Postat av: Marie

Soltorkade tomater, svamp och skivad vitlök är min standardtopping, hur gott som helst! En annan topping, i en helt annan stil, är köttfärs, purjolök, jordnötter och curry - fick det på en pizzeria för några år sen och har inte glömt det än, haha. Otippat och grymt gott!

2013-04-01 @ 19:19:06
URL: http://elinmaries.wordpress.com
Postat av: Magda

Gjorde denna botten och pizza nu ikväll. Men här var det absolut ingen hit. Varken jag eller min man tyckte inte om det...så olika det är. Inte alls gott...
Synd...

2013-04-01 @ 21:04:35
Postat av: signe

måste testa detta, låter stört gott ;)

2013-04-01 @ 22:04:58
URL: http://signesgoda.blogg.se
Postat av: lina

Hej Emma
Det har ju nyss varit påsk dvs påskägg med godis osv och jag mår alltid så otroligt dåligt när jag äter godis, vet du vad det kan bero på? Det känns som att jag ska kräkas och mår grymt illa, får till och med kväljningar. Jag vill också kunna njuta av godis eftersom att jag nästan aldrig äter godis och sötsaker men det är ju omöjligt när man typ blir sjuk av godis. Har du något vettigt svar på detta?
Vill också tillägga att din blogg är helt underbar, du inspirerar mig så otroligt mycket. KRAM

2013-04-01 @ 22:17:56
Postat av: Veronica

Kul att du testade och gillade! Det är så sjukt gott! :)

Svar: Ja det var verkligen suuuper! Tack för tipset :D
Emma Barremyr

2013-04-02 @ 07:40:18
URL: http://matforendam.blogspot.se/
Postat av: Sofia

Jag käkade pizza på Vapiano sist jag var i huvudstaden och på den var det parmaskinka, fikon och ringlad honung. En riktig hit! Kan säkert toppas med lite ruccola :) Testa!

Svar: Åååh, det kanske vore något att testa. Ska dit i maj så får försöka ta mig dit då :D Tack för tipset!
Emma Barremyr

2013-04-02 @ 09:07:48
URL: http://sofiawedin.blogg.se
Postat av: Emma

Testade göra denna bottnen igår - sjukt gott!! Den kommer jag göra fler gånger :) Tack för bra blogg med massa spännande recept :)

Svar: Vad kul att du gillade den! Och tack för din kommentar! Det värmer att höra att du gillar bloggen :D
Emma Barremyr

2013-04-16 @ 18:27:35
URL: http://niondenovember.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0