Tack!

Kära vänner 
 
Har jag talat om för er att ni är helt fantastiska?
 
Varje dag när jag kikar in här har ni lämnat forspår efter er och det gör mig otroligt glad. Även om jag sagt det förut så tål det att upprepas! Jag vill att ni ska veta att med era peppande och härliga kommentarer känner jag att bloggen är mer levande och det motiverar mig att blogga mer när jag får något tillbaka! Det är kul att höra att ni gillar det jag gör!
 
De senaste veckorna har jag inte riktigt hunnit med att svara på alla era fina kommentarer och frågor som ni ställt, men jag vill att ni ska veta att jag läser varenda en och tar åt mig av det ni skriver, oavsett om det är beröm, konstruktiv feedback, åsikter och önskemål. Frågorna jobbar jag med så snabbt jag kan och har nu gått tillbaka och svarat på en hel del. Vet ni om er att ni ställt frågor kan ni gå tillbaka i arkivet och kika. Några frågor har jag sparat ner för att ta upp här på bloggen, så att ni inte tror att jag glömt någon fråga!
 
Igår hade jag dessutom nytt läsarrekord på över 2200 unika besökare och det gör mig såklart nyfiken. Vilka är ni alla?
 
Vi gör en kul grej - svara på frågorna i kommentarsfältet så får jag veta lite mer om er!
 
* Vad heter ni?
* Vart bor ni?
* Varför läser ni min blogg?
* Hur hittade ni hit?
* Vilken är eran favoritträningsform?
 
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Emma Staaf

Jag heter Emma och bor i Norrköping. Jag hittade till din blogg för bara några veckor sedan och började följa dig direkt. Blir både inspirerad och glad av att läsa din blogg. Fina bilder och kloka ord.

Jag gillar BodyPump och löpning men jag ska försöka börja lyfta lite fria vikter på gymmet också då mitt mål är att få mer definierade muskler och bli starkare :)

2013-04-19 @ 16:03:57
URL: http://emmastaaf.blogg.se/
Postat av: Adele

Jag heter Adele och bor för tillfälligt i Grebbestad. Jag läser din blogg för att du verkar vara sån positiv och glad tjej men en dröööös bra och goda recept som jag testar nu och då. Gillar också dina träningstips! Kommer faktiskt inte ihåg hur jag hittade hit, men jag har väl följt dig nu i ca ett år :) Jag älskar att gå på pulshöjande pass och så har jag börjat få upp ögonen för styrketräning.

Heja dig!

2013-04-19 @ 16:03:59
URL: http://adele.forme.se
Postat av: Madde

Jag heter Madde, bor i Halmstad, är 26 år och älskar din blogg för att den är positiv, full av hälsosam matglädje, pepp och fina foton! Den är liksom perfekt. Den första bloggen jag kollar varje dag! Minns inte hur jag hittade din blogg, men tror det var ren tur. Kanske någon länk på någon annan blogg! :)

2013-04-19 @ 16:15:38
URL: http://pixiebob.blogg.se
Postat av: Elin

Jag heter Elin! Bor för tillfället i Uppsala men kommer ifrån norraste delen av Sverige, Kiruna. Hittade din blogg för kanske ett halvår sedan via Viccys gamla frukost blogg och har följt dig sedan dess! Jag läser din blogg för att du känns så äkta och har helt grymma recept, har testat fleraflera stycken. Du verkar vara en fin tjej och du vågar visa dina mindre starka sidor också, det gillar jag! Jag är en sucker för löpning och crossfit. Och dans! Men det gör jag bara i smyg.

2013-04-19 @ 16:21:42
URL: http://ettljushuvud.blogg.se
Postat av: Li

Jag heter Li och bor i Eskilstuna. Jag hittade hit då jag letade efter goda nyttiga recept! Började följa direkt efter att ha provat en muggkladdkaka, så god!

MMA och fys är mina två kärlekar när det gäller träning! Utmanande, kul och riktigt jobbigt! :)

Tack för en toppen blogg och massor av smarriga recept!

2013-04-19 @ 16:22:38
Postat av: Sara

Hej Emma! Mitt namn är Sara och jag är 20 år fyllda. Bor i Huskvarna med min sambo sedan 2 år tillbaka och jobbar som timvikarie både inom barn- och äldreomsorgen.
Hittade hitvia Sofies blogg. Sedan dess så får jag alltid när jag kikar in hit en spark i baken av dina motiverande ord, en inspirerande känsla av att se dina bilder och mersmak för hur du väljer att porträttera ditt liv. Alla dessa faktorer kombinerat blir en skön skjuts i vardagen :) Min favoritträningsform beror lite på vad jag är sugen på men core har alltid varit en favorit.

P.s. Tack vare dig så har jag gjort både bananvåfflor, rivet äpple och kokos stekt i kokosolja, lax med fetaost- och pestotäcke, din kycklingpaj och hallonkesokvarg! Älskar alltihop <3

2013-04-19 @ 16:27:21
Postat av: Rebecca

Jag heter Rebecca, bor i Järfälla en bit utanför Stockholm. Jag läser din blogg för att du är en så härlig person, bjuder på massa fina bilder och goda men nyttiga recept. Jag hittade hit för länge sen så jag kommer inte ihåg hur. Det jag tränar är löpning men inspireras även av dina gym/styrketräningsinlägg så ibland gymmar jag också :)
Tack för en superbra blogg! :D

2013-04-19 @ 16:39:19
URL: http://denksam.wordpress.com
Postat av: Jasmine

Jag heter Jasmine, är nyss fyllda 18 år och bor i Skene, mellan Borås och Göteborg. Jag läser din blogg främst för att komma bort mer och mer från min förut (och delvis fortfarande) väldigt osunda syn på mat. Jag behöver positiv energi och det ger du mig :) Jag kommer inte ihåg hur jag hittade hit, om jag ska vara ärlig ;)

Favoritträning är absolut yoga och löpning! Hittade löpningen i förra våren, men det har blivit en lång paus under hösten och vintern, tyvärr. Yogan hittade jag till i vintras då min idrottslärare hade en lektion med nybörjar ashtanga med oss. Ashtanga är dock lite väl tufft för mig och mina svaga armar och axlar, så jag kör på "stralayoga" med Tara Stiles (youtube) :)

2013-04-19 @ 17:01:40
URL: http://www.notreallyana.blogg.se
Postat av: Elin

Hej! Elin heter jag och bor i Götebörg. Jag trillade in på din blogg via food and health in my way, och har fastnat här :) Främst för att din blogg har en positiv känsla och jag kan iblan få den extra peppen som behövs när livet känns lite motigt. Sedan älskar jag alla dina mat och bakrecept och dina bilder. Många av recepten har kreerats i köket, och fler lär det bli. Min favorit form av träning är sportklättring, helst ute. Ha det fint :)

2013-04-19 @ 17:02:03
Postat av: Josephine

* Josephine Berg
* Åland, ön mellan Finland och Sverige
* Tycker den ger massor av grym träningsinspiration!
* Tror att någon hade länkat dig på ngn blogg, men kommer inte ihåg vilken
* Rider 3 dar i veckan och far till gymmet/ut och springer 2-3 dar i veckan.

2013-04-19 @ 17:15:12
URL: http://www.bergjosephine.blogg.se
Postat av: Merle

Jag heter Merle och är 22 år gammal. Jag bor med min kille och hund i Karlstad och kommer faktiskt inte ihåg hur jag hittade din blogg. För kanske ett halvår sedan hittade jag Ptfias blogg och den var den första 'hälsobloggen' jag läste. Inte länge efter det hittade jag nog hit och tycker verkligen om din blogg. Jag älskar mat och har redan provat en hel del av dina recept, så goda! Tyvärr har inte min kille samma engagemang i ett hälsosamt liv.. ;)
Då jag inte har ett gymkort och även min hund som gärna vill följa med när jag tränar, blir det nästan bara utomhusträning i alla former, en del löpning och cykling och nuförtiden även intervall och styrketräning. :)
Tack vare dig och bland annat Ptfia har jag äntligen kommit igång med träningen och kosten, tack för det! :)

2013-04-19 @ 17:21:45
Postat av: Merle

Jag heter Merle och är 22 år gammal. Jag bor med min kille och hund i Karlstad och kommer faktiskt inte ihåg hur jag hittade din blogg. För kanske ett halvår sedan hittade jag Ptfias blogg och den var den första 'hälsobloggen' jag läste. Inte länge efter det hittade jag nog hit och tycker verkligen om din blogg. Jag älskar mat och har redan provat en hel del av dina recept, så goda! Tyvärr har inte min kille samma engagemang i ett hälsosamt liv.. ;)
Då jag inte har ett gymkort och även min hund som gärna vill följa med när jag tränar, blir det nästan bara utomhusträning i alla former, en del löpning och cykling och nuförtiden även intervall och styrketräning. :)
Tack vare dig och bland annat Ptfia har jag äntligen kommit igång med träningen och kosten, tack för det! :)

2013-04-19 @ 17:22:38
Postat av: Marie

Jag heter Marie, kommer från Stockholm men bor i Uppsala sedan snart fyra år. Jag hittade din blogg förra våren under en period då jag bodde utomlands och började tröttna på den mindre hälsosamma livsstil jag hade där och ville ha träningsinspiration. Minns inte hur jag hittade just din blogg, men stannade kvar för träningsinspirationen och dina välbehövliga reflektioner kring ibs, som jag också lider av.
Numera klickar jag nog in här varje dag, det finns en glädje i varje inlägg som smittar av sig :) Kram!

2013-04-19 @ 17:27:20
URL: http://elinmaries.wordpress.com
Postat av: frida

Hej! Jag heter Frida och bor i Alingsås :) Jag läser bloggen "food and helath in my way" och hittade din blogg via en länk där! Vilket jag är jättetacksam över, älskar din blogg! Jag gillar verkligen att läsa om kost, träning och hälsa :) Trots att jag bara har läst din blogg i drygt en vecka har jag påverkats av din positiva inställning och energi, tusan tack!

När det gäller träning tycker jag bäst om löpning :) antingen lite längre sträckor i saktare tempo, eller korta snabbare!

2013-04-19 @ 17:31:52
URL: http://Fridamarianystrom.blogg.se
Postat av: frida

Hej! Jag heter Frida och bor i Alingsås :) Jag läser bloggen "food and helath in my way" och hittade din blogg via en länk där! Vilket jag är jättetacksam över, älskar din blogg! Jag gillar verkligen att läsa om kost, träning och hälsa :) Trots att jag bara har läst din blogg i drygt en vecka har jag påverkats av din positiva inställning och energi, tusan tack!

När det gäller träning tycker jag bäst om löpning :) antingen lite längre sträckor i saktare tempo, eller korta snabbare!

2013-04-19 @ 17:32:05
URL: http://Fridamarianystrom.blogg.se
Postat av: Cornelia

Jag heter Cornelia, är 20 år och bor i Karlstad, samma som du ;) Jag hittade hit via någon annan tränings/fitnessblogg som hade länkat till dig tror jag! Har följt dig i ett par månader nu. Läser din blogg för att den ger en positiv känsla, bra recept och för att jag tycker det är kul och intressant att läsa om ditt jobb som PT då jag själv kommer att börja läsa till det efter sommaren. Just nu är jag väldigt inne på pass! Zumba, Bodyjam och Bodycombat är favoriter. Börjar även sakta men säkert lära mig att tyckta om att springa också :)

2013-04-19 @ 17:33:30
Postat av: Frida

Hej Emma! :D
Jag heter Frida, och är en tjej från Åland! Jag fann din blogg när jag letade efter bra och inspirerande träningsbloggar på någon top-svenska-träningsbloggar-lista :) Jag får oerhört stor inspiration av dig och dina fina inlägg, speciellt de om mat ;D Du har en härlig glad spirit som smittar av sig. Jag själv tränar på gym, och gillar träning i många olika former.

2013-04-19 @ 17:45:55
Postat av: Sandra

Hej Emma! Jag heter Sandra och är snart 18 år. Fast att jag i grund och botten är en glad norrlänning har jag nästan hela mitt liv bott i Åkersberga, Stockholm. Fick tips av en kompis om dig och din blogg så det var så jag hittade hit. Jag tränar ridning minst en gång i veckan och annars gillar jag löpning och framförallt styrketräning :D Tack för en grym blogg!!

2013-04-19 @ 17:46:10
Postat av: Sofia

Jag heter Sofia och vi känner ju varandra även utanför bloggvärlden. Jag återvänder hit till din blogg varje dag, för här hittar jag alltid inspiration och ny motivation!Jag har försökt att tänka efter hur länge jag tittat in här hos dig och kom fram till att det måste har börjat någon gång vid dina långresor,till Bali kanske? Och jag hittade väl hit genom din FB en gång för länge sedan :) Vad det gäller träning så är jag är väl egentligen en gymtjej, men har under veckan prövat på några pass och gillade både Bodypump och Grit plyo och så är det ju väldigt smidigt och kul med både löpning och skidåkning!

Fortsätt med det Du gör, för Du är GRYM Emma!

2013-04-19 @ 18:17:22
Postat av: yasmine modell mamma och fru

önskar dig en fin helg

förresten rösta gärna på lilla sonen här i en tävling genom att klicka gilla vore super gulligt kram

http://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=448146465260882&set=oa.148049142029762&type=1&theater

2013-04-19 @ 18:28:06
URL: http://www.yasminegill.blogg.se
Postat av: Emma S

Jag heter också Emma och bor mitt i skogen utanför Arvika. Jag läser din blogg för att få inspiration till mat och bakning, en hälsosam livstil och träning. Dessutom är du en underbar person! Så klok och alltid lika positiv. Man blir alltid så glad av att läsa dina inlägg. (Måste också säga att du är otroligt vacker!)
Jag hittade hit genom en länk av Sofie (Food-and-health-in-my-way.bloggplatsen.se) och sen var jag fast. ;)
Min absoluta träningsfavorit är box. Mycket varierande och jättekul! Extra peppande när man kör mot en annan person. Man blir så härligt slut i hela kroppen och alldeles endorfinhög efteråt. Mina händer skakar ALLTID efter passet.
Tack för en superbra blogg, fortsätt så! :)
Ps. Skulle va kul att träffa dig någon gång. Om du vill såklart. Vi är ju båda värmlänningar så..

2013-04-19 @ 18:35:59
Postat av: Isolde H

Isolde, 19 från Stockholm. Jag läser din blogg eftersom den är härlig och ger mig inspiration. Bilderna är underbara och du verkar ha ett roligt liv! När jag tränar (bortsett från ridning) är det löpning som gäller (:

2013-04-19 @ 18:44:31
URL: http://isoldevictoria.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Hej! Jag heter Cecilia och bor i Malmö. Hittade hit när jag letade recept på rawbollar för några månader sen och är sedan dess fast! Älskar dina nyttiga och supergoda recept - är för tillfället totalt insnöad på både chokladfluff och chokladbollsröra :) Rekommenderar din blogg till alla kompisar! Tränar Body Combat, Body Pump och Body Balance.

Tack för en otroligt inspirerande blogg!

2013-04-19 @ 18:46:18
Postat av: Sara

Jag heter Sara och bor i Uppsala. Jag läser din fantastiska blogg för alla fina recept och jag hittade hit genom "Nätkärlek" som skrivits på flera bloggar. Min favoritträningsform är helt klart landsvägscykling! Tack för en väldigt välskriven blogg!

2013-04-19 @ 19:09:08
URL: http://www.unt.se/klassikerbloggen
Postat av: Maria

Heter Maria og er en norsk jente på 16 år. Bor i byen Fredrikstad og virkelig elsker bloggen din!! Supermoro å se alt du legger ut, motiverer meg :-D liker best å jogge, men gjør styrke også. Opptatt av kosthold og trening. :)) igjen, super blogg!

2013-04-19 @ 19:23:48
Postat av: Maria

Jente på 16 år fra Norge! Bor i Fredrikstad, ikke langt fra Svinesund. Oppdaget bloggen da jeg tittet på hvilke blogger en annen jente leste :)) elsker alle bildene og oppskriftene du legger ut! Super blogg! Liker å jogge og litt styrke :-D

2013-04-19 @ 19:28:52
Postat av: Emilia

Hej! Jag heter Emilia och jag bor i Finland. Jag älskar dina recept och provar nästan minst ett nytt recept varje dag. Hittade vit via Sofies blogg i november (tror jag) och har varit fast sedan dess. Min favorit träning är konståkning, men på sommaren blir det mest löpning och styrketräning med min egen kropp som redskap.

Tack så mycket! ♥

2013-04-19 @ 19:34:18
Postat av: Tilda

Heter Tilda och bor i Västerås. Jag hittade din blogg via PT-Fia, och blev kär direkt. Läser fortfarande för att du inpirerar mig så jäkla mycket! Till att träna, äta bra och god mat och framförallt så har du visat mig att det finns en väg ut ur ätstörningsträsket, men att det tar tid.
Har egentligen ingen favoritträningsform. Älskar det mesta i olika omgångar, nyligen kom löpning upp på första platsen, men spinning/cykling och längdskidåkning, styrketräning och olika former av gruppträning, yoga, simning och ridning ligger alla mig varmt om hjärtat. Det viktigaste är att det är kul!

2013-04-19 @ 19:46:30
Postat av: Anna

Hej, vill bara börja med att säga att jag följer din blogg och instagram varje dag och blir lika inspirerad och peppad av varje inlägg! :) Jag heter Anna och bor i Stockholm. Läser som sagt din blogg för inspiration och peppning men även för dina grymma recept och träningstips! BÄST! Hittade din blogg via din instagram. Jag löptränar för det mesta, men även en del styrketräning och ett antal promenader med vovven min. Puss och hej!

2013-04-19 @ 19:48:55
Postat av: Ellinor

Det är just detta som är så fint och roligt med bloggandet; kontakten, responsen och utbytet med alla fina läsare! Att vi kan inspirera, peppa och framför allt kommunicera med varandra.

Jag heter Ellinor och bor just nu i Borås. Jag minns inte hur jag först hittade till din blogg, troligen genom någon annan fin och inspirerande dito :) Jag gillar dig och din blogg för all den glädje och inspiration du delar med dig av. Du verkar vara en sådan fin, klok och sund kvinna. Älskar dina recept och fina tankar kring kost och hälsa.
Själv tränar jag helst höginstensiv styrketräning/crossfit blandat med tunga basövningar, gärna marklyft ;)

Stor kram

2013-04-19 @ 19:57:40
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Petra

Vad kul : )

2013-04-19 @ 20:06:30
URL: http://petraelisabeths.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej! Jag heter Elin och bor i Uppsala där jag pluggar till sjukgymnast. Kommer ursprungligen från Falun :) Jag minns faktiskt inte hur jag hittade din blogg, antagligen googlade jag runt bland massa träningsbloggar som jag gör ibland, och du fick hamna på min lista med bloggar jag följer kontinuerligt. Jag läser din blogg för att få inspiration till goda, nyttiga recept, men också för att du är väldigt mån om att man ska må bra inifrån och ut, vilket många missar i sina träningsbloggar. Du lägger fokus på att må bra i sig själv, och att man inte behöver vara världens hårdaste mest vältränade människa för att duga. Det är så sjukt viktigt med den balansen!
Jag tränar thaiboxning i princip dagligen och vill verkligen satsa, bli duktig och gå matcher. Därför fokuserar jag mycket på thaiboxningen, men kompletterar också med lite löpning och styrketräning.
Tack för en bra blogg!

2013-04-19 @ 20:17:48
Postat av: Emma

Jag heter Emma, flyttat till Halmstad för att plugga. Hittade din blogg genom ptfia.se, och fastnade tack vare alla dina spännande recept :) För tillfället tycker jag styrketräning är roligast, men det går i perioder så ibland är det löpning som lockar mest :)
Tack för en bra blogg!

2013-04-19 @ 20:25:49
URL: http://niondenovember.blogspot.com
Postat av: Wilma

Wilma, 15 år, från Ronneby i Blekinge!
Jag hittade din blogg på ptfias blogg och fastnade pga dina inspirerande och motiverande inlägg och hur mycket du månar om att man verkligen ska leva hälsosamt och göra saker som gör att man mår bra!
Jag är boxare:)

2013-04-19 @ 21:23:04
URL: http://citybloggar.se/wilma
Postat av: Anonym

Amanda Börjeson heter jag! JAg bor i Stockholm och pluggar musik på gymnasiet. Hittade din blogg.. oj jag vet inte! det var så länge sen! men via instagram tror jag! Jag läser din blogg för att ta del av dina smarriga och oftast ganska enkla recept, för att lära mig mer om kost och hälsa och få allmänna tips på saker som gäller hälsa! Jag gymmar och tränar friidrott! ÄLSKAR dock att åka skidor (alpint) och önskar att jag kunde ha BETYDLIGT mer än ynka 7 åkdagar per år. HEJA DIG! du är så bra emma!

2013-04-19 @ 22:12:10
Postat av: Amanda

Bor i Linköping och hittade din blogg då min kompis rekommenderade den då jag nyligen gjort en helomvändning i min kost. Nämligen 8 veckor utan snabba kolhydrater (socker) och behövde inspiration Och hela upplägget med din blogg fångade mig direkt. Inte bara det härliga faktiska innehållet (det du skriver) utan också det färgglada utseendet med! Nu är det en del av recepten jag inte kan göra än utan lite modifikation, då jag t.ex. inte kan ha i honung etc. Men ser fram emot om 6 veckor då jag kan tillåta liiiite i maten. Det är lättare att äta mindre socker i maten om du först vänjer dig bort med det och sedan justerar hur mycket du vill äta. Annars är det så svårt att hålla sig borta! Blev lite mycket text där, haha! Träningsform jag gillar bäst är nog zumba eller dans av något slag, alltid så uppiggande!

2013-04-19 @ 22:15:58
URL: http://myswedishteaparty.blogg.se
Postat av: Lisa Leander

Hej Emma! Tänkte det var dags att lämna min första kommentar på din blogg. Mig hängde du med på Bali för några år sedan, minns så väl när vi träffades i den lilla kiosken för första gången på Kuta beach! Hihi! Bor i Göteborg nu och pluggar! Läser din blogg för att få inspiration till nyttig mat och bakning, då träning och nyttig mat är en stor del av mitt liv nu förtiden! Tränar helst i gymmet bland vikterna eller dansar zumba :D Keep up the good work, du gör ett grymt jobb! STOR KRAM FRÅN MIG!

2013-04-19 @ 22:20:40
Postat av: Maria A

- Maria
- Göteborg
- Inspirerande och handlar om det jag tycker om, alltså, hälsa.
- Tror jag sökte runt på styrketränings övningar på Google och då hitta jag hit.
- Simning är något jag tycker mycket om men just nu är det gymmet som gäller.

Grym Blogg!

2013-04-19 @ 22:26:27
URL: http://hellumaria.blogg.se
Postat av: Helena

Jag heter Helena och bor i ett litet samhälle som heter Vårgårda, ligger några mil nordost om Göteborg. Jag hittade din blogg genom en länk ifrån en annan blogg, kommer inte ihåg namnet på den tyvärr. Jag fastnade direkt då jag tycker du har en väldigt sund och bra syn på hälsa och träning, samt för alla dina grymma recept! Älskar att de är nyttiga och samtidigt supergoda! Åh vad svårt att välja bara en träningsform, jag är Friskis&Svettis instruktör så jag får väl välja det att leda mina egna pass då :) annars gillar jag löpning, spinning och gymträning också!

2013-04-19 @ 22:36:16
Postat av: Helena

Helena, 21 år och pluggar juridik i Uppsala. Vill tacka dig för din fina blogg och all härlig inspiration du sprider. Din blogg är en av de få jag fortfarande läser då jag kämpar mig ur en ätstörning och lätt blir triggad av alla träningsbloggar som förespråkar deff hit och dit. Så tacksam för att du visar att mat inte är farligt. Tack för att du finns och delar med dig. Kram

2013-04-19 @ 22:38:49
Postat av: Kristina

Hej! Jag heter Kristina, är 25 år och bor i Umeå där jag jobbar som sjuksköterska. Jag hittade din blogg nu under våren då i jakt på lite träningspepp googlade efter tränings- och hälsobloggar. Jag är nu in här varje dag, det jag fastnade för var alla härliga recept och matbilder och din positiva utstrålning! Här får jag inspiration till att leva hälsosamt!
Min favoritträning är sommarjogging, längdskidor och boxning. Kram!

2013-04-19 @ 22:41:47
Postat av: Anna

* Vad heter ni? - Anna
* Vart bor ni? - Västerås
* Varför läser ni min blogg? - recept på nyttigare godsaker
* Hur hittade ni hit? - via google
* Vilken är eran favoritträningsform? - Indoor Walking och medelgympa

2013-04-19 @ 22:44:06
Postat av: Alice Johnsson

Hej! Mitt namn är Alice och jag bor i den lilla staden Falkenberg på västkusten :) Jag läser din blogg för mat inspiration, älskar recepten! Jag kommer tyvärr inte ihåg helt hur jag hittade din blogg men jag tror det var genom en länk. Mina favorit träningsformer är thaiboxning, dans, löpning och styrka :)

2013-04-19 @ 23:13:52
URL: http://www.nattstad.se/alice.johnsson.1
Postat av: Elin

Jag heter Elin och bor i närheten av Västerås. Jag läser din blogg för att du har en härlig syn på träning och hälsa. Bloggen uppdateras hela tiden med trevliga inlägg och recept. Jag började läsa bloggen för länge sen och vet inte hur jag hittade hit..
Min favorit träningsform är långa uthållighetspass :)

2013-04-19 @ 23:28:10
Postat av: louise

22 år från Karlstad. Jag började läsa din blogg då jag längtade efter hälsosam inspiration! Fick bloggen smsad till mig som ett tips från min kompis :) fantastisk är vad du är!

2013-04-19 @ 23:32:27
Postat av: Agnes

åhh vilket fint inlägg! åter igen - du och din blogg är verkligen bäst, blir så glad av att läsa dina inlägg. du lyckas med att peppa och inspirera utan att hälsohetsa, något som de flesta träningsbloggare inte klarar av. så tack så himla mycket för världens bästa blogg.

och till frågorna; jag heter Agnes och bor i Stockholm och jag läser din blogg för att den är så himla härlig med massor av tips och inspiration till mat och träning som får mig att må bra! jag hittade hit genom att jag sökte på Google efter nyttiga efterrätter. min favoritträningsform är tabata, älskar att kombinera konditions- och styrkeövningar på det sättet! älskar också att springa utomhus och glömma allt runt omkring.
kram!!

2013-04-19 @ 23:45:41
Postat av: Elin

Hej jag heter Elin och är 20 år. Jag bor för tillfället på Nya Zeeland där jag jobbar som Au pair. Jag hittade din blogg genom Sofies blogg (food and health in my way). Jag läser din blogg för att få inspiration till nyttiga och goda recept. Ett problem när jag bor här är dock att de inte har kvarg (vad jag kan hitta) vilket många recept innehåller. Därför tänkte jag slänga in en fråga med, finns det något substitut till kvarg som du kan rekommendera? Min favoritträningsform är löpning och nästa alla sorters pass.
Tack så mycket för att du finns och bidrar till så många människors välmående!

2013-04-20 @ 00:21:09
Postat av: Viccy

Hej Emma! Du vet ju vem jag är, hehe. Men hur hittade jag din blogg då? Victoria Warg tipsade mig, och det är jag jätteglad för! Du är så himla inspirerande och man mår så bra av att läsa din blogg, du har ett sunt förhållande till både mat och träning tycker jag. Min favoritträningsform är löpning... ;)

2013-04-20 @ 07:40:16
URL: http://springaren.blogg.se
Postat av: Elin

Elin =)jag bor i Stenstorp, Falköpings kommun! Jag läser din blogg för att du verkar äkta. Och hälsosam-tränar för att du mår bra av det, du njuter av livet. En skön livsuppfattning =)Hittade hit för länge sedan genom en annan blogg, kmr inte ihåg vems...Min favorit träningsform varierar, ibland kan jag älska at sticka ut och springa -ibland får jag bara ångest av det!


2013-04-20 @ 08:24:08
Postat av: Matilda

Jag heter Matilda och bor i Göteborg med min sambo och hans dotter. Hittade hit ganska nyligen, för några veckor sen, då jag googlade på mat och träning :) Jag gillar bloggen då den ger mig otroligt mycket inspiration och lust att äta nyttigt, jag har sen jag hittade hit lagt om kosten helt, och mår så mycket bättre redan! Jag tränar helst styrka, men tvingar mig då och då ut på löparpass då jag behöver träna inför Göteborgsvarvet :)

2013-04-20 @ 08:35:43
Postat av: Ellinor

Jag heter Ellinor och bor i Göteborg. Jag läser din blogg för att få insiration till hälsosam mat och träning. Hittade din blogg genom instagram. Jag älskar verkligen att spinga!

2013-04-20 @ 08:46:26
Postat av: Mattuh

Hej! Jag heter Mathilda och bor i mellersta delen av Finland, i höjd med Umeå. Jag läser din blogg för inspiration och härliga recept. Jag hittade hit via PT-fias blogg, om jag minns rätt. Min favoritträningsform är orientering,satsar på att bli bäst, så det blir en massa löpande + lite styrketräning. Jätte fin blogg!

2013-04-20 @ 09:17:06
URL: http://mattuhs.blogspot.fi
Postat av: Louise Kollberg

Hej Emma!
Jag heter Louise, är 18 år och bor på Gotland.
Jag läser din blogg för att den är så otroligt vacker och inspirerande! älskar all din mat och hur du ser på hälsa och träning!
Hur hittade jag hit? ja, jag kollade runt lite på bloggar och hamnade helt enkelt in på din blogg sen och nu är jag fast! den är jättebra verkligen!!
Jag bara älskar att träna med vänner, det spelar ingen roll vilken träningsform men det är så otroligt mysigt att vara flera!
KRAM du är bäst!

2013-04-20 @ 09:20:54
URL: http://louisekollberg.blogg.se
Postat av: Sandra

Jag heter Sandra och bor i Sunne. Jag läser din blogg för att den är otroligt motiverande, inspirerande och innehåller många bra tips. Jag hittade din blogg tack vare tips från Angelica & Erika :) Bästa träningsformen är helt klart gym & pw (som enligt mig är underskattade)

2013-04-20 @ 09:53:58
URL: http://www.saaka.blogg.se
Postat av: Emma

Hej Emma!
Jag heter också Emma :) Jag bor för tillfället i Uppsala. Jag tror jag hittade din blogg via pt-fia, eller någon annan som länkade till dig - jag minns inte riktigt. Jag fastnade för din blogg därför att du har skrivit lite om ibs och för att den inspirerar både i mat- och träningsväg. Du verkar vara pigg och glad och det smittar ;)
Just nu är jag lite dålig på att träna, motivationen vill sig inte riktigt. Men normalt sett så tycker jag om löpning och militärträning. Och älskar all form av vardagsmotion - att flyga fram på cykeln eller att ta en promenad i naturen - det är helt enkelt bäst!
Hoppas du får en fin helg!

2013-04-20 @ 09:59:56
Postat av: Kajsa

Jag heter Kajsa och jag bor i lilla Nybro som ligger i Småland. Jag läser din blogg för att du tar fantastiskt inspirerande bilder och för att du har en sund syn på träning och kost. Snor ett och annat recept ibland ;) Jag hittade dig genom pt-fia, då hon hade länkat till din blogg. Min favoritträningsform är tung styrketräning och även funktionell styrka på pilatesbollen.

2013-04-20 @ 10:43:10
Postat av: emilia

EMILIA! Hittade din blogg via Pt-fias länkning. Fastnade direkt :D Jag bor i Lund med min sambo, är snart färdig personalvetare. Älskar all form av träning men framförallt styrketräning och kondition i form av löpning! Grym blogg du har!!

2013-04-20 @ 11:54:55
URL: http://enbravardag.blogg.se
Postat av: Johanna

Hej jag heter Johanna och bor på Ekerö utanför Stockholm. Jag läser din blogg för att den är otroligt inspirerande och motiverar en till att testa nya saker! Jag hittade hit via en frukostblogg som gjort ett inlägg om dina frukostcupcakes, så jag tittade in och fastnade! Jag spelar fotboll och gillar mycket att träna i intervallform!

2013-04-20 @ 13:05:45
Postat av: Johanna

Hej jag heter Johanna och bor på Ekerö utanför Stockholm. Jag läser din blogg för att den är otroligt inspirerande och motiverar mig till att testa nya saker! Jag hittade hit via en frukostblogg som gjort ett inlägg om dina frukostcupcakes, så jag tittade in och fastnade! Jag spelar fotboll och gillar mycket att träna i intervallform!

2013-04-20 @ 13:06:52
Postat av: lillamy

Jenny från Helsingfors på andra sidan viken läser din blogg för att få inspiration till att äta tillräckligt näringsrikt, mångsidigt och spännande. Jag sökte "chia-frö recept" på google och voilà ;). Löpning, body combat och hot yoga är mina favoriter, men jag har bakgrund som orienterare. Soliga hälsningar från öster!

2013-04-20 @ 16:35:04
Postat av: Louise

Jag heter Louise och bor utanför Katrineholm.
Jag läser din blogg för att du har en så fin syn på hälsa, samt dina recept som är helt fantastiska!
Jag hittade till dig via Sofies blogg för ett bra tag sedan.

Jag gillar att träna alla möjliga olika pass (och gymmet) på friskis och svettis samt att springa :)

2013-04-20 @ 17:50:21
URL: http://louisesvis.wordpress.com
Postat av: Amanda Norell

Hej!
Mitt namn är Amanda, är 18 år och bor på Lidingö.
Jag läser din blogg för att jag tycker att du förmedlar en härlig syn på livet och på hälsa och träning. Massor av smarriga recept och vackra bilder (jättehärlig bild i det här inlägget!).
Kom hit via pt-fias blogg när du skickat in chokladbollsgröt.

2013-04-20 @ 19:12:48
Postat av: Amanda

... Och min favoritträningsform är pass på Friskis&svettis med härlig musik och grymma ledare!
Tack för en fin blogg!

2013-04-20 @ 19:14:36
Postat av: Fanny

Hej Emma! Fanny heter jag och jag bor i Halmstad. Jag hittade din blogg via ptfia.se för några veckor sedan och fastnade direkt. Du är en positiv och inpirerande person och jag gillar verkligen alla dina recept! Jag har mest sysslat med lagidrotter (bollsporter) men nu blir det mest egenträning av olika former. Bästa träningsformen är skridskor, inlines, skidor och tennis :)

2013-04-20 @ 19:33:13
Postat av: jenny

jag heter jenny och jag bor i umeå! jag läser din blogg för alla goda och enkla recept och gosaker, utan proteinpulver!! men också för att man blir glad när man klickar upp din sida, du utstrålar sån energi!
Jag kom faktisk inte riktigt ihåg men jag TROR att det var sofie som hade länkat dig, haha blev fast direkt ;) jag håller på med orientering, löpning och skidor.
tack VERKLIGEN för alla recept osv, du har hjälpt mig mot ett hälsosamare liv, en dag utan ett kik in på din blogg är inte en fullbordad dag!
kram <3

2013-04-20 @ 20:06:34
Postat av: Kristin

Hallå! Heter Kristin och bor i Sundsvall. Älskar att läsa alla dina recept (älskar "chokladfluffen/moussen"!!) och om träning i allmänhet. Hittade hit via ptfia.se. Min favorit träningsform är styrketräning och ridning!

2013-04-20 @ 20:09:35
URL: http://northwind.blogg.se
Postat av: Lina

Hej! Jag heter Lina är 19 år och bor i Östersund. Jag älskar att träna och laga mat och tycker att det är kul att läsa bloggar som din och bli inspirerad av recept osv! Jag hittade din blogg från en annan bloggare som hade länkat till dig (minns inte vilken)

Jag tycker om nästan all sorts träning, men Längdskidåkning (både skate och klassiskt) är nog storfavoriten! Annars gör jag lite allt möjligt på fritiden som Crossfit, springa, dansa, paddla m.m. :)

2013-04-20 @ 22:01:21
URL: http://syskonkarlek.webblogg.se
Postat av: Michaela

Tjena Emma! Michaela heter jag och bor i Linköping. Hittade hit via PT-fias blogg när hon länkade till en av dina goda frukostar, och har varit fast sen dess. Jag blir så glad av att kika in på din blogg och ta del av alla goda recept, tycker att du är så extremt duktig på det du gör! Fina bilder, nyttigt och allmänt sunt och hälsosamt.
Mina favoritträningsformer är fotboll, innebandy, löpning, skidåkning, snowboard... Älskar idrott överlag!
Nu ska jag göra i ordning en god efterrätt inspirerad av en viss bloggare!

2013-04-20 @ 22:14:32
Postat av: Anna

Hej! Jag heter Anna och bor i Shanghai (kommer från Kalmar). Min lillasyster tipsade mig om din blogg och jag älskar den! Och detta av många anledningar, men två avgörande grejer är att 1) din hemsida laddas fort, hehe (vissa bloggar kommer jag inte in på alls från Kina, och på vissa kan jag aldrig se bilderna vilket är tråkigt!) 2) Jag är glutenintolerant och alla dina recept är ju typ glutenfria, vilket gör att jag lätt kan baka, även från Kina, och får sååå mycket inspiration!
Jag går till gymmet ofta (springer ute ibland, men endast när luftkvaliten tillåter), men redskapen och maskinerna är mycket basic och blir inte så kul i längden så just nu är min favorit de intensiva passen, ex Tabata (med samma övning hela tabatan, och då gör jag ca 4 st) Grym träning och perfekt för den som arbetar långa dagar!
Har desssutom samma fråga som Elin från Nya Zeeland frågade ovan, angående kvarg! Vad kan man använda istället? Antar att naturell yoghurt är mest likt?

Svar: Vad underbart att bo utomlands! Lät himla spännande! Precis som du skriver är naturell yoghurt det bästa att ersätta kvargen med, t.ex. en fet yoghurt som turkisk, grekisk eller liknande, om det finns att få tag på där? Hoppas det :) Tack för din kommentar!
Emma Barremyr

2013-04-21 @ 04:15:49
Postat av: Evelina

Evelina heter jag, har följt dig rätt länge! Tror jag hittade hit vis sofies blogg? Bor i Skåne men kommer ifrån lilla Piteå. Tycker om din blogg så himla mycket då den är äkta, inspirerande och så hittar man ju så himla mycket godsaker att testa på! Din historia är så motiverande och att följa dig visar mig att det GÅR att bli helt fri från hjärnspökena.
Jag tror ng du vet vem jag är (?) via instagram, men ja. Jag är en tös på 18år som, precis som du, är väldigt intresserad av kost och hälsa. Mig hittar men helst i köket experimenterandes eller i gymmet där jag helst löper! Är en löpare in i benmärgen men mina knän håller inte riktigt med..
Kram på dg!

2013-04-21 @ 10:13:12
URL: http://Evelaan.blogg.se
Postat av: Emelia

Hej! Jag heter Emelia, 24 år och bor i Lund. Hittade din blogg genom ptfia.se för ett par veckor sedan! Fastnade för dina positiva och inspirerande inlägg! Har hunnit testa dina havre- och bananplättar samt chokladfluff. Köpte kokosmjöl för första gången för någon vecka sedan :) Dina recept är riktigt mums! Jag är lat för att experimentera själv så är glad att du delar med dig så jag också kan variera i min matlagning/bakning! Annars gillar jag löpning och styrketräning på gym, men skulle vilja bli bättre på att enbart använda kroppen som träningsredskap :) Hittade även dina inlägg från ifjol då du vandrade i fjällen, jag var tvungen att läsa genom varenda ett! Du är väldigt inspirerande :)

2013-04-21 @ 11:35:59
Postat av: Emelie

Hej! Jag heter Emelie, jag är 16, snart 17 år och jag bor i Stockholms skärgård. Jag läser din blogg därför att du har så otroligt bra recept!! Du verkar vara väldigt snäll och mån om andra, och jag gillar att du inte använder dig av proteinpulver och liknande i dina recept för det gör inte jag heller! Därför kan jag göra och äta i princip allting du lägger upp på den här bloggen! :D

Jag hittade hit genom att min kompis länkade/pratade om din blogg, och jag har själv rekommenderat den till flera av mina kompisar som även de gillar den!! Bra jobbat Emma! :D

Jag är gammal gymnast och älskar fortfarande att göra gymnastik, men det gör jag knappt längre vilket är tråkigt. Annars gillar jag att dansa, använda mig av vikter, springa (ibland iaf, och helst utomhus, så tråkigt inne på gymmet), köra massa olika pass och ja, allt möjligt helt enkelt! Jag tränar runt 4 gånger i veckan på SATS.

Hoppas du har haft en bra helg! Nu ska jag ut i solen och hoppa studsmatta - väldigt roligt och bra träning! Kramkram!

2013-04-21 @ 12:02:43
Postat av: Sanna

Jag heter Sanna och är en snart 18årig tjej från Örnsköldsvik som älskar att träna, det finns inget härligare! Dessutom är jag otroligt intresserad av en bra kost och äter själv mest åt det "clean" hållet, även om det slinker ner lite annat ibland också :)
Jag läser din blogg för att du är otroligt inspirerande och får mig att bli peppad. Du visar upp god och hälsosam mat och även en sådan livsstil. Dessutom har du otroligt fina bilder som man blir glad av att titta på.
Jag hittade hit genom en länk på en träningssida, bästa klicket jag gjort!
Min favoritträningsform är helt klart styrketräning men jag är även otroligt förtjust i konditionsträning; löpning och cykling. Jag gillar att träna på egen hand men älskar även att gå på pass, då får jag sådana kickar av all den pepp som man får från ledaren! Favoritpassen är Body Pump och spinning, jag brukar längta hela dagen om jag ska gå på något av de passen på kvällen. Jag brukar träna sex dagar i veckan, ibland fem, men kör oftast dubbelpass så jag brukar landa på omkring 10-15 timmar i veckan :)

Så fin blogg!

2013-04-21 @ 18:28:08
Postat av: Sofia

Hej! Jag heter Sofia, är 17 år och bor strax söder om Göteborg. Jag hittade hit via Sofies blogg, och fastnade direkt tack vare alla underbara bilder och all fin inspiration. Att läsa din blogg gör mig glad och peppad! Jag älskar att åka längdskidor, och i vintras åkte jag Öppet Spår, något som jag är väldigt stolt över! Kram på dig, och tack för all fantastisk inspiration du ger!!

2013-04-21 @ 19:33:02
Postat av: Karin

Hajhaj! Karin heter jag och är 19 år gammal, jag bor i Halmstad och Varberg då jag pluggar i Halmstad och bor där under veckorna. Jag tycker din blogg innehåller väldigt mycket bra grejer och jag gillar att du håller det sunda på rätt nivå. Jag är själv väldigt träning och hälso-intresserad och tycker därför din blogg är perfekt! Hittade nog din blog genom någon annan bloggsida, minns inte riktigt! Jag tränar bordtennis och tävlar även inom det, men tränar även gym och älskar känslan av ett riktigt bra träningspass!

2013-04-21 @ 20:14:17
URL: http://tinythings.blogg.se
Postat av: Sanna

Hej! Jag heter Sanna och är 19 år och bor i Upppsala. Jag hittade din blogg för ett tag sen men kollade bara någon gång då men nu igår hittade jag hit igen och blev inspirerad att komma tillbaks oftare och kolla. Din blogg är jättebra måste jag säga och väldigt inspirerande. Keep up the good work! Jag läser din blogg för att jag är som du, jag älskar att träna och att äta nyttigare alternativ till allt. Jag håller på med friidrott, 200m och 400m, och älskar att springa och speciellt när man blir sådär riktigt trött!

2013-04-21 @ 22:21:04
Postat av: Py Clementson

Jag heter Py och kommer från Helsingborg. Jag hittade först ditt instagram genom en av de andra jag följde där. Du la upp så fina bilder och sjukt mkt inspiration på recept att jag blev tvungen att checka din blogg med. Nu uppdaterar jag flera ggr om dagen för att se om du skrivit ngt nytt :)

Jag är snart färdigutbildad spinningledare på Friskis i Helsingborg. Styrka kör jag själv i gymmet annars cardio på pass! Tränar 6 dagar veckan och promenerar så mycket jag kan. Detta har bland annat du inspirerat mig till :)

Fortsätt precis som du gör, riktigt riktigt härligt!!! :) tack tack tack!!

2013-04-22 @ 08:24:55
Postat av: Gabbi

Jag heter Gabriella och jag bor i Stockholm. Jag tror att jag hittade din blogg via bloggen Frukostera som jag läste förut och sen dess har jag tittat in här nästan varje dag. Jag läser din blogg för att du sprider så mycket värme, glädje och inspiration till ett hälsosamt och lyckligt liv. Din blogg har hjälpt mig jättemycket i min kamp mot min ätstörning som jag nästan är frisk från nu. Du har fått mig att inse att man kan bli fri från ätstörningar och vara hälsosam och lycklig. Din blogg betyder mycket för mig!
Min favoritträningsform är dans och jag har dansat i många år, jag har dock slutat nu och gymmar mest för tillfället, jag brukar försöka gå på de få danspassen som finns på mitt gym för att få känna dansglädjen men hoppas att jag kan ta nån danskurs till hösten :)

Kram på dig fina människa!

2013-04-22 @ 10:00:44
URL: http://gubbsi.blogg.se
Postat av: Sofia

Hej! Jag heter Sofia, är 32 år och bor i Malmö. Jag hittade dej via Pt-fia. Jag läser din blogg för jag älskar dina recept. Du har alltid så fina och inspirerande bilder och jag testar nästan allt. Jag springer mycket ute och tränar på gym 5-6 ggr i veckan, allt från pilatesboll till crosstraining. Keep up the good work, jag kollar din blogg flera ggr om dagen :). Kram

2013-04-22 @ 15:20:11
Postat av: Josefina

Hej! Jag heter Josefina och bor i Malmö. Jag läser din blogg mest för dina goda recept och fina bilder. Jag kommer inte riktigt ihåg hur jag hittade hit då jag har följt dig ett tag nu, men det kan har varit via Sofies blogg (food and health in my way). Min favorittröningsform är styrketräning på gym!

Passar på att säga att du är grym och har en fantastisk blogg!

2013-04-22 @ 21:22:59
URL: http://josefinaisabell.blogg.se
Postat av: emma

heter emma o bor i australien sedan 1,5 år tillbaka. hitta dig via en länk hos pt-fia o fastnade för dina recept, fina bilder o din inställning till träning! jag gillar det mesta i träningsväg, gym, olika sorters gruppträning, ridning o löpning. kram!

2013-04-23 @ 05:25:08
URL: http://emmasmyth.se
Postat av: Erika

Erika heter jag, är 21 år gammal och kommer från Norrland men bor sedan 1,5 år tillbaka i Norrköping med min pojkvän. Hittade av en slump din blogg när jag kollade runtbefter goda recept och blev fast direkt. Härliga bilder, positiv och sund inställning till mat och träning vilket jag gillar, helt klart en av mina favorit bloggar och jag älskar att testa dina recept du delar med dig av. Min favoritträning är löpning och promenader. Har märkt hur bra jag mår av frisk luft och motion. Något jag inte längre vill vara utan :) lite längre fram vill jag börja lyfta vikter också men nu motiveras jag allra bäst av att vara ute i friska luften och njuta av våren och allt därtill. TACK, för en fantastiskt bra blogg :)

2013-04-24 @ 09:30:15
URL: http://erikaajonsson.blogg.se
Postat av: Emelie

Heter Emelie, är 24 år, pluggar i Örebro men kommer från Stockholmstrakten. Läser din blogg eftersom du ger mig så mycket inspiration och delar så mycket glädje! Kommer inte ihåg hur jag hittade hit men måste ha varit någon som länkat för lääänge sedan :) Föredrar styrketräning och promenader, har svårt för löpning då jag tycker det är supertrist men ska försöka komma igång nu när värmen kommer! Tack för en bra blogg!

2013-04-24 @ 16:15:23
URL: http://emelieida.spotlife.se
Postat av: Emelie

Hej! Jag heter Emelie och bor i USA, är ursprungligen från Uppsala. Hittade din blogg av en slump och kommer att komma tillbaka hit! Din blogg är väldigt inspirerande och just nu är jag väldigt intresserad av träning och hälsosam mat. Jag tränar främst pilates och syrka men drar mig inte för löpning heller.

2013-04-25 @ 03:40:13
URL: http://emeliesgallery.blogg.se
Postat av: Hanna

Jag heter Hanna och bor i Skåne, är 17 år! Jag kikar in på din blogg då och då, eftersom du har så många roliga och annorlunda recept (är mat-freak). Hittade den genom att någon länkat till den, minns inte riktigt i vilket sammanhang, men iallafall i samband med att det var en grym tränings- och hälsoblogg! Jag ääälskar att träna zumba, body pump, body combat, springa flera mil osv. Älskar att träna! Kram

2013-04-26 @ 16:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0