Tropisk frukost

God morgon måndag 
 
Tre tjugofyratimmarspass på en vecka som personlig assistent är nu snart avklarade och vi hade en underbar utedag i solen igår - det fanns inget att klaga på! Natten har också varit lugn och skön och jag känner mig laddad för en ny vecka. En kortvecka tis-tors på företaget med en hel del jobb att göra för att sedan fre-lör göra ytterligare ett tjugofyratimmarspass som personlig assistent innan jag går på långledighet för att åka upp till mammas och pappas stuga uppe i Idre en vecka. Ska bli så jäkla skönt! Ledighet, skidåkning, familjetid, massa mys och god mat, bastubad och förhoppningsvis sol.
 
Men först - fokus på kommande vecka!
 
Idag ska jag börja plocka fram lite föreläsningsmaterial och skriva ihop ett litet "manus". Jag älskar att prata om träning och kost så detta ska bli så skoj! Är några veckor kvar till föreläsningen, men jag vil ändå få det klart så jag kan njuta av ledigheten i Idre.
 
Frukostuppladdningen idag bestod av kokos- och banankesokvarg med mangofluff, jordnötssås, kiwi, banan och passionsfrukt!
 
En riktigt tropisk frukost - heeeelt i min smak! Mums :D
 
 
 
Ingredienser:
1 dl keso
1,5 dl kvarg
1/2 mango
1 banan
2 msk kokosflingor
1 äggvita
1 msk jordnötssmör
1 msk mjölk
 
Kokos- och banankesokvarg: Mosa halva bananen och blanda ihop med keso, 1 dl av kvargen och kokosflingorna.
 
Mangofluff: Skär mangon i bitar och lägg i en microsäker skål. Micra på högsta effekt i 2 minuter. Ta ut och mosa till en "sylt". Elvispa sedan en äggvita till ett fluff. Blanda ner mangosylt och resten av kvargen och vispa lite till.
 
Jordnötssås: Blanda ihop jordnötssmör och mjölk till en sås.
 
Ät kesokvarg, mangofluff och jordnötssås tillsammans med resten av bananen, en kiwi och passionsfrukt och du är i en tropisk himmel sen.
 
 
 
Inspiration till mangofluffet fick jag från Sofie. Dock blev inte våra recept lika, men måste bara säga att det var himla gott! Har redan gjort slut på två mangos denna helg för att jag ätit det så mycket!
 
Först på tur står ett gympass innan jag sätter mig med föreläsningsjobbet. Senare i eftermiddag går tåget tillbaka hem till Karlstad och där väntar storhandling och myskväll med min kärlek!
 
Hoppas att ni får en fin måndag!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Fruwidlund

Wow, vad gott det ser ut! Hoppas jag hittar någon mango i affären, för mangofluff står högst upp på listan av saker att testa. :) vill bara önska dig lycka till med föreläsningen också, du fixar det galant tror jag! :) kram

Svar: Mangon är HIMLA god nu, så jag hoppas du hittar en mogen, söt mango :D TAck snälla för lyckönskningen! Kram
Emma Barremyr

2013-04-01 @ 09:39:42
URL: http://fruwidlund.blogg.se
Postat av: Hanna

Hoppas att någon filmar så man kan få ta del av föreläsningen! ;)

2013-04-01 @ 19:44:15
URL: http://trytobehappy.blogg.se
Postat av: signe

Så spännande med föreläsning, jag älskar att peppa andra samt att bli peppad själv ! STORT lyckatill.
Frukosten ser riktigt god ut, sitter själv just nu o mumsar på banankeso med jordnötssås ;)

2013-04-01 @ 22:03:38
URL: http://signesgoda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0