Att acceptera dina svagheter gör dig stark!

Hej fina vänner 
 
Den här helgen har varit skit. Inte bara skit, men det har känts precis så inom mig. Jag har varit ledsen helt enkelt. Och jag har tillåtit mig själv att släppa ut det och vara svag. Visa mig svag, för vi behöver inte vara så jäkla starka hela tiden.
 
Som jag skrev i fredags så blir det så ibland. Att vi har dåliga dagar. Jag försöker lyssna på min kropp och höra vad den säger till mig och har kommit fram till att jag glömt bort mig själv lite på siståne. Jag har varit så fullt upptagen med att peppa och hjälpa andra, svara på mail och få andra att må bra att jag glömt mig själv lite. Och det märks så fort! 
 
Ni har helt plötsligt blivit så många som skriver och undrar över saker, vill ha min hjälp och peppar mig! Ni anar inte hur otroligt glad jag blir av det. Era kommentarer och mail gör liksom hela bloggen levande och värd att blogga för! Jag älskar att läsa era mail och att jag har fått den möjligheten att hjälpa andra. Jag kan inte tänka mig ett bättre jobb! Men känslan av att inte räcka till blir allt större och det river lite inom mig. Prestationsångest! Jag får svårt att koppla av och glömmer tänka på mig själv, fast det är jag som är viktigast i mitt liv. Jag vill hjälpa alla. Men mår inte jag bra kan jag inte hjälpa någon annan, så är det ju. 
 
Så, jag måste börja jobba med mig själv på det här planet, innan det går för långt. Jag måste sänka kraven ett snäpp och prioritera mig själv lite mer än på sista tiden. Den psykiska hälsan är minst lika viktig för vårt välmående och jag borde väl föregå som gott exempel? 
 
Eftersom jag upplever känslan av att inte räcka till har jag nu satt mig ner med en lista. En prioriteringslista som innehåller mina viktiga prioriteringar i mitt liv. Det andra kan jag släppa och inte lägga onödig energi på. Det känns otroligt befriande!
 
En punkt som hamnar högt uppe på min lista är mer tid för yoga och avkoppling. Så får det bli!
 
Självklart kommer jag fortsätta att svara på mail, men jag kommer först och främst prioritera mina egna online-kunder (som ju är en del av mitt underbara jobb) och ta resterande när tiden finns. Och jag hoppas ni förstår! Men sluta för guds skull inte att skriva, era mail är värdefulla och jag läser varenda ett, de gör mycket för MIG. Kom ihåg det!
 
Hela helgen blev en lång helg med vilopuls, vilket kändes otroligt välbehövligt. Intervallpasset jag tänkte köra igår kom jag aldrig iväg på. Först tänkte jag att jag skulle få lite ny energi från endorfinerna (kände egentligen inte för träning), men jag valde istället att lyssna på kroppen och stanna hemma i soffan. Ibland är inte träningen alltid det bästa. Ibland är vilan och den mentala återhämtningen viktigare. Inte ens en promenad hade jag lust med, och då blev det ingen promenad! 
 
Och jag är helt okej ändå!
 
Jag ville berätta det här för er, för jag känner att jag vill visa hela mig. Jag vill visa att jag inte är någon superwoman som klarar allt och aldrig har dåliga dagar. För det är ju så - vi alla har dåliga dagar och svagheter som vi behöver jobba på! 
 
 
Idag mår jag mycket bättre, är pigg och utvilad och känner mig redo för en rolig vecka full spännande saker som är på G!
 
Kram / Emma

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Livet går verkligen upp och ner. Det är alltid viktigt att med jämna mellanrum stanna upp och reflektera, i synnerhet när livet kanske är just mer "ner" än "upp". Vi får inte blunda för svackorna. Genvägen är ofta att ignorera detta mående men av tidigare erfarenheter så vet vi (jag) att de aldrig försvinner, vi ger dem bara mer tid till att gro för att sedan explodera med ännu större kraft.

Låter som kloka prioriteringar du gör och jag hoppas att du hittar tillbaka till glädjen och välbefinnandet igen!

Stor kram

Svar: Tack, kram <3
Emma Barremyr

2013-08-12 @ 10:24:44
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Emma

Jag tycker det är så beundransvärt och eftersträvansvärt att prioritera sig själv, du skriver att du vill hjälpa alla men vet du, jag är övertygad om att genom att skriva detta inlägg och genom att föregå som gott exempel, hjälper du så otroligt mycket mer än vad du kan ana. För det är först när människor börjar prioritera sig själva och lyssna inåt, släppa krav och hets, som de verkliga resultaten kan börja infinna sig och då som mer än bara en stark och frisk kropp, utan även som ett harmoniskt inre!
Heja dig Emma!!
Kramar

Svar: Tack fina för din pepp! Massa kramar tillbaka!
Emma Barremyr

2013-08-12 @ 11:44:14
Postat av: Madde

Hej :-) så starkt och fint av dig att öppna upp, det inspirerar säkert många andra att göra det samma:) precis som när man är förkyld eller har influensa så kan man glömma av hur det känns att vara frisk, och så är det med svackor i det psykiska också tycker jag. Men för varje dag som går får vi erfarenheter och vi lär oss till slut att det blir bättre. Vi behöver lita på att allt blir bra. Att prioritera vad som är viktigt i livet är livsviktigt för lycka, välbefinnandet, starkt och ansvarsfullt. Ett tips till dig och alla läsare är att gå in på kreativinsikt.se och läsa dagens inspiration, det är en affirmation som stärker och ger hopp och glädje inför dagen och livet. Det har hjälpt mig enormt att slappna av och släppa taget. Tack Enma för att du är du! Att du finns och har två fina yrken som är sp givande, både för dig sj och andra. Jag gillar dina recept och träningspepp samt "le mer pepp" . Att yoga varje dag är gott för själen. Hoppar man över det så fattas något <3 ta hand om dig och kom ihåg att det kommer att bli bättre. Du är precis på rätt väg och plats på jorden, Din väg:) Kram

Svar: Tusen tack för din kommentar och din pepp, det värmer! Och tacl för tipset om kreativinsikt.se! Jag ska kolla upp det med desamma :) Stor kram till dig <3
Emma Barremyr

2013-08-12 @ 13:27:23
Postat av: Mollsan

Å Emma, du är så underbar. Vad du än gör, vad du än skriver, så lyckas du alltid nå fram till det där lilla extra i dina inlägg! Du lyckas alltid få en att tänka efter lite extra genom dina inlägg.
Och ta det inte på fel sätt, men dethär inläget gjorde mig nästan - glad! För att det fin mig att inse att verkligen alla, till och med en sån underbar tjej som du kan ha dåliga dagar och inte alltid va på topp. Det fick mig liksom att tänka till, vet inte alls hur jag ska förklara. Men det hjälpte verkligen att höra ( eller läsa dock ) att alla inte är perfekt jämt.

Så tack för all din hjälp genom alla dina sorters inlägg, ledsna som glada så är dom alltid på topp! Hur mycket du än anstränger dig kommer du aldrig kunna misslyckas med att peppa mig eller skriva nåt fel!

Så hoppas verkligen du mår bättre och att du förstår lite av poängen med den här kommentaren i alla fall! haha.

Ha det bra<3

Svar: Jag förstår precis vad du menar! Och tack för din kommentar, det glädjer mig att läsa att jag även an hjälpa i dessa situationer! Stor kram till dig <3
Emma Barremyr

2013-08-12 @ 13:45:36
Postat av: cicci

Även om det alltid är kul att läsa din blogg då den är fylld av pepp så är detokej om den ibland är tom eller bara fylld med depp. Det viktigaste är ju att du mår bra :) Hoppas du är tillbaka på topp snart!:D

Svar: Tack fina du för dina ord! Det känns bra att höra! Kram
Emma Barremyr

2013-08-12 @ 15:00:59
URL: http://bingle.blogg.se
Postat av: Göran

Helt rätt, vackert skrivit!

2014-03-18 @ 10:42:00
URL: http://resand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0