Chokladkokoschiagröt, MUMS!

God morgon lördag ♥
 
Värsta bästa frukosten på jobbet - chokladkokoschiagröt med hallon, blåbär, kiwi, passionfrukt och chunkymonkey granola! Baaaaaam, I'm in breakfastheaven!
 
Chokladkokoschiagröt: blanda ihop 1 dl krämig kokosmjölk, 1/2 dl kvarg, 2 msk chiafrön, 1 liten mosad banan och 1 msk kakao. Låt svälla under natten till en krämig gröt!
 
Det är lyx med sovmorgnar och lugna frukoststunder på jobbet. Brukaren gillar att sova på morgonen, men behöver personal här så nattpassen är fina pass! Nu går jag snart av mitt sista 24-timmarspass för den här veckan och har sedan en ledig helg framför mig, underbart! Idag ska det ju dessutom bli rekordvarmt :) Planen är ett benpass på gymmet innan jag, mina systrar med pojkvänner, farmor och farfar åker till Mormors glasscafé. Haha, ja jag ska dit idag igen (vem kan få nog av glass? Och vad är godare att äta en varm sommardag?). Det är en årlig tradition vi har med farmor och farfar, och det ska bli himla mysigt med lite kvalitetstid ♥
 
Ikväll följer jag med Pelle till Sunne för att tillbringa resten av helgen hos svärisarna! Imorgon bär det av hem till Karlstad och vardagen igen, det känns alldeles underbart! Men först ska jag njuta av helgen!
 
Ha en fin lördag vänner!
 
KRAM / Emma. 

Kommentarer
Postat av: Mari

Gött :) Blir chian bäst om den får stå över natten?

Svar: Ja jag tycker det, då mjuknar de och det blir en grötliknande konsistens :)
Emma Barremyr

2013-08-03 @ 09:39:56
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Ellinor

Dina fina frukostar, jag säger bara det! Trots att jag just nu är proppmätt efter min egen dito så kan jag inte undvika att bli sugen på din ;) Kokoschiagröt är riktigt, riktigt gott! Nästa gång skall jag testa med lite kakao.
Önskar dig en fortsatt fin dag och helg. Ät en massa glass!
Kram

Svar: Haha! Vad roligt att det lockar ändå :) Älskar också kokoschiagröt, som även blev gott med kakao och banan i :) Hoppas du haft en fin helg du med (glass blev det massor av för min del) :P Kram
Emma Barremyr

2013-08-03 @ 11:35:16
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Kajsa

Hej Emma! Vill bara säga att jag älskar din blogg och dina recept! Tusen tack, du är verkligen en jätteinspiration!

Svar: Vad roligt att höra Kajsa! Det glädjer mig verkligen :)
Emma Barremyr

2013-08-03 @ 17:15:03
Postat av: Emma Johansson

Hej, allt bra? :)

2013-08-03 @ 17:27:04
URL: http://emmasjohansson.blogg.se
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

En välförtjänt helg med andra ord ;) Så gott detta såg ut! Älskar chiafrön i gröt!

Svar: Ja, kändes skönt efter jobbveckan :) Mmm, chiafrön är mums :)
Emma Barremyr

2013-08-03 @ 20:52:34
URL: http://bakasockerfritt.se/
Postat av: Elin

Vilken fetthalt använder du på keso/kvarg? :)

Svar: Äter de laktosfria alternativen, kvargen är 0,3 % och keson 4% tror jag!
Emma Barremyr

2013-08-04 @ 09:18:03
Postat av: Mari

Sv. Okej =) ska testa... vilket märke köper du ifrån?

Svar: risenta, eller från råvarubutiken :)
Emma Barremyr

2013-08-04 @ 19:43:31
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Mari

Sv. :) tack

2013-08-04 @ 20:23:14
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Peter

Ska testas, såg riktigt gott ut.
http://lenoren.storedo.com/p/spa-wellness---rosmarin--kastanj

Svar: Vad kul, hoppas du gillar det :)
Emma Barremyr

2013-08-04 @ 21:10:23
URL: http://lenoren.storedo.com/
Postat av: Caroline

Hej! =) hittade just till din väldigt inspirerande blogg! Man inspireras verkligen av alla dina goda recept! =) Men jag har en fråga, vet du ungefär hur många kalorier dina frukostar innehåller( i stort sett )? Känns som att man måste träna väääldigt mycket för att kunna äta så där gott varje dag :p men jag förstår att du njuter, allt ser helt otroligt gott ut! =)

Svar: Hej och välkommen, roligt att du gillar bloggen! Jag räknar inte kalorier och vet därför inte hur mycket det innehåller. Jag tror att det har stor betydelse vart kalorierna kommer ifrån - jag äter näringsrik och mättande mat som ger energi! Kanske mycket kalorier, men kroppen tar vara på de hälsosamma kalorierna bättre än de "tomma kalorierna" :)
Emma Barremyr

2013-08-07 @ 21:07:56
Postat av: caroline

Tack för din kommentar! =) ja tränar man på som vanligt så går det ju säkert jämt ut. Själv vill jag gå ner några kilo till så jag får nog kanske vänta med dessa smarriga recept :p hur ofta tränar du och hur länge? måste nog unna mig nåt gott till helgen iaf av de du gjort =)

Svar: När du vill gå ner i vikt handlar det mycket om vad du äter, men inte allt. Många faktorer spelar in! Det jag lagar och lägger upp här är hälsosamma recept som kan ätas även vid viktnedgång, man kan faktiskt njuta av livet goda även om man vill gå ner i vikt :-)Hoppas du hittar något gott att laga till helgen iallafall :)
Emma Barremyr

2013-08-08 @ 11:25:29
Postat av: caroline

jo jag har lyckats gå ner ca 8 kg nu så det känns iaf bra. men jag undrar hur ofta du tränar och hur länge?
tack på förhand! =)

Svar: Det är jätteolika! Ibland har jag flera vilodagar på en vecka, ibland ingen. Huvudsaken är att varje muskelgrupp får chansen till återhämtning i minst 48 timmar. Styrkan varierar allt från 45 min till 90 min och likaså löpningen. Det beror lite på hur kroppen mår och vad jag är sugen på :-)
Emma Barremyr

2013-08-09 @ 11:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0