Fredagsutmaning

Hej alla solstrålar 
 
Helgen är nära och efter en lång arbetsvecka/ skolvecka tycker jag att våra självkänslor är värda att boostas lite så idag har jag fixat en fredagsutmaning!
 
Du ska nu ta dig tid i några minuter och skriva ner tre bra egenskaper hos dig själv samt tre delar av din kropp som du är extra nöjd med. Vik ihop lappen och stoppa den i din byxficka. Varje gång du står framför en spegel (när du t.ex. är på toaletten) tar du upp lappen och läser den högt för dig själv samtidigt som du tittar dig själv i ögonen och menar det du säger. Läs den för dig själv minst fem gånger idag!
 
Mina bästa egenskaper:
* Jag är bra på att lyssna
* Jag är omtänksam
* Jag är positiv
 
På min kropp älskar jag:
* Mitt glada ansikte
* Min rumpa
* Mina armar
 
Det här är så viktigt! Vi måste bli bättre på att tycka om oss själva och älska våra kroppar - och för att bli bättre på det måste vi också öva på det så nu kör vi fredgasutmaningen!
 
Okej?
 
Dela gärna med er av era bästa egenskaper och kroppsdelar i kommentarsfältet här nedan eller på era bloggar (som ni länkar i kommentarsfältet) för att vi ska kunna peppa varandra!
 
 Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Nahtalie

Jag är med bra på att lyssna, omtänksam och rolig.
Jag har långa fina ben, fina bröst och fin mun. Samt långt vackert hår! :)
Det är jag det! :))

Ha en toppendag idag alla som läser här inne. En toppenblogg du har!!!!!

Kramis

2013-02-22 @ 07:26:10
Postat av: signesgoda.blogg.se

åh vilken härlig utmaning !
Vi borde alla stanna upp och se vad vi är stolta över hos oss själva istället för o stressa fram för att ändra på allt..
Har du testat att skriva bra bok ? man ska varje kväll sätta sig ned och fundera ut tre saker som man gjort bra under dagen, det behöver inte vara något stort alls och man får ljuga för att peppa sig själv. t.ex: ''jag är bäst i hela världen'','' jag är så bra som sa hej till den sura grannen idag'' osv. Sen kan man ta fram o bläddra i boken när man känner sig låg, då inser man att man faktiskt gör fantastiska saker, varje dag ! :)

Svar: Tack snälla för tipset! Jag blir himla sugen på att skaffa mig en sådan bok, nu på en gång :D
Emma Barremyr

2013-02-22 @ 09:14:24
URL: http://signesgoda.blogg.se
Postat av: Åsa

Hej!
Toppen uppgift :)
Jag är omtänksam, peppande och glad.
Jag har fint hår, goo rumpa och fina armar.
tack för denna uppgift :)
Kram

2013-02-22 @ 09:55:11
Postat av: Rebecka

- jag är omtänksam
- jag är glad
- jag är mig själv

- jag har fina händer
- jag gillar mina fötter
- jag har en helt okej näsa.

Tackar för uppgiften, ha en bra dag världens bästa bloggare!! :)

2013-02-22 @ 12:32:53
Postat av: Sara

Tack för dagens inpiration! :)
Jag har speciella bruna ögon, ett naturligt långt och vågigt hår och stora händer med pianofingrar :)
Bamsekram

2013-02-22 @ 12:55:31
Postat av: Eveliina

Jag är omtänksam, bra på att lyssna och duger som jag är.
Jag tycker om min längd, att jag blir lätt solbrun och mina ögon :)

Älskar din blogg! Kram!

2013-02-22 @ 19:17:19
URL: http://cupcakedream.bloggplatsen.se/
Postat av: Viktoria

Underbart initiativ!
Mina bästa egenskaper är att jag är glad, uppfinningsrik och god. Mina bästa kroppsdelar är mitt leende, mitt hår och mina ben!

Jag är så glad att jag hittade din blogg, den är fullproppad med allt möjligt härligt som jag gillar: recept, träning och självkänsla!

2013-02-23 @ 18:29:57
URL: http://hallonsplace.blogg.se/
Postat av: Hanna-chan

Bra utmaning! :D

Jag är eftertänksam, kreativ och envis!
Jag tycker om mina ögonfransar, min rumpa och jag tycker om att min kropp har lätt för att bygga muskler vid träning ^^

2013-02-23 @ 19:00:47
URL: http://trytobehappy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0