Lördag

God morgon lördag 
 
Och god morgon alla goa läsare! Nu har jag snart avklarat ett 22-timmarspass på jobbet och framför mig väntar en ledig dag. Lovely! För er som inte vet det så jobbar jag halvtid som peronlig assistent uppe i Torsby (för tillfället väldigt mycket helgjobb som jag varvar med PT-jobb nere i Karlstad under veckorna), vilket innebär långpass och nattjobb (fast jag har sovande natt).
 
Idag ska jag ägna tid till nära och kära. Jag ska passa på att hälsa på både mor- och farföräldrar och ikväll blir det familjemys med middag och förhoppningsvis spel. Båda systrarna är hemma och därmed är hela familjen samlad. Pelle har dessutom frisknat till så pass mycket att han också kommer och gör oss sällskap. Vilken lycka för mig! 
 
Men först en gympass och en genomkörare av rygg, axlar, biceps och mage! Frukosten ligger fint i magen och jag känner mig grymt taggad!
 
 
Hoppas att ni får en fin lördag!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Tea

Tänkte börja med att säga att jag blir så himla inspirerad av dig! Du verkar alltid vara så positiv att jag själv har försökt börja ta vara på möjligheter, små saker som skapar minnen.

Nu till en fråga som jag har funderat på väldigt länge och jag vet helt ärligt inte om jag vill ha ett svar eftersom jag är rädd för vad det blir, men jag kör på.
Jag är snart 15 år, 177 cm lång och väger ca 57 kg. Sedan julen förra året har jag gått upp 5 kg eftersom mina föräldrar tyckte att jag var för smal. Dock gick jag nästan enbart upp muskler.
Detta är något som jag tycker om och jag älskar att känna mig stark eftersom det behövs för det jag tränar. Jag är däremot rädd att jag har FÖR mycket muskler. Som sagt är jag 15 och har synliga magrutor, t.o.m. när jag slappnar av. Jag har inga bröst och har fortfarande inte fått min mens. Jag tycker att båda de sakerna är jättejobbiga och jag vet att alla utvecklas olika snabbt men jag undrar ändå om min vikt kan ha något med det att göra.

Du är en stor inspirationskälla och fortsätt blogga för det hjälper och motiverar! Kram

Svar: Hej Tea! För att allt ska fungera med hormoner och liknande i kvinnors kroppar behöver vi ha fett på kroppen. Finns det inte tillräckligt med fett rubbas balansen och t.ex. mensen kan utebli och brösten försvinna. Många tjejer som tränar hårt under sin ungdom får mensen sent just på grund av detta. Än så länge är du bara 15 år och jag vet flera som fått sen mens senare ändå! Men jag vill ändå be dig att inte träna för hårt då synliga muskler på kroppen inte är allt! Du ligger även som underviktig när jag räknar ut ditt BMI och jag vet inte om det är naturligt eller om du inte äter tillräckligt med mat? Vissa har ju bara en enorm ämnesomsätting och är himla smala av sig själva. Jag skulle rekommendera dig att försöka äta mer mellanmål och att du får i dig mer fett i form av nötter, frön, avokado, fet fisk och liknande! Hoppas att mitt svar gav dig något! Kram
Emma Barremyr

2013-02-16 @ 22:42:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0